Fotod: Estonian Airi lennuk sooritas hädamaandumise
Päästjad olid täna öösel Tallinna lennujaamas kõrgendatud valmisolekus, sest pilootidelt saabunud teate kohaselt oli Brüsselist tulnud Estonian Airi lennukil tekkinud tehnilisi probleeme ning seetõttu valmistuti erakorraliseks maandumiseks. Lennukil õnnestus maanduda siiski ilma vahejuhtumiteta ja seejärel väljakutse tühistati.
Häirekeskus sai Tallinna lennujaamast teate pärast poolt ühte öösel ja päästjad reageerisid väljakutsele suurte jõududega. Kohale sõitsid nii päästjad, kiirabi kui ka politsei, vahendasid ERR-i teleuudised.
Kella üheks oli siiski selge, et õnnetust pole juhtunud. Tegemist oli Estonian Airi Brüsselist tulnud lennukiga, mille pardal oli 66 inimest.
Maandumist alustanud Estonian Airi kapten avastas, et lennuki tiiva tagaluugid ei avane nii nagu peab. Lennufirma sõnul tähendas tehniline tõrge seda, et maanduda tuli tavapärasest suurema kiirusega, mis andis alust karta, et lennuki pidurdusteekond pikeneb nii, et tal pole võimalik raja piiridesse jääda.
Estonian Airi pressiesindaja Ilona Eskelinen täpsustas ERR-ile, et lennukil ilmnes tehniline rike tiibadel asuvatel pidurdusklappide töös.
"Sisuliselt tähendas see, et lennuki maandumiskiirus oli tavapärasest mõnevõrra suurem," selgitas Eskelinen ERR-i raadiouudistele antud intervjuus.
Samuti tegi Estonian Airi lennuk enne erakorralist maandumist Tallinna kohal tunniajase lisaringi, sest õhusõiduk saadeti ootetsooni. Estonian Airi kinnitusel läbis lennuk tehnilise hoolduse ja on praeguseks liinil tagasi.
Kohale saadeti 4 päästemeeskonda põhiautodega, 3 paakautot ja 10 kiirabibrigaadi ning kiirabi välijuht.
"Reisijad olid väga mõistvad, suurepärased. Tuleb vabandada, et selline olukord tekkis ja kiita reisijaid, et nad olid väga mõistlikud. Arusaadavalt selline olukord, mida iganes sa ka seal üleval ei räägi, tekitab erinevaid tundeid ja see on täiesti mõistlik," lausus Estonian Airi kommertsjuht Indrek Randveer "Aktuaalsele kaamerale".
Toimetaja: Aleksander Krjukov, Allan Rajavee, Liis Velsker
Allikas: Martin Dremljuga/ERR