Aseri vald taotles ohtliku ristmiku ümberehitust juba pärast eelmist suurõnnetust

Ohutum pääs tanklasse nõuab aeglustus ja kiirendusrada. (Foto: maps.google.com)
2.08.2016 12:12
Rubriik: Eesti

Maanteeamet lubab järgmisel aastal Tallinna-Narva maanteel Aseri vallas asuva ohtliku ristmiku ümber ehitada. Vald palus maanteeametilt seda juba pärast eelmist kümnete vigastatutega ja ühe hukkunuga suurõnnetust.

Laupäeva hilisõhtul lõppes Tallinna-Narva maantee 125. kilomeetril asuvast tanklast väljasõit kokku kolme hukkunuga, kui 27-aastase mehe juhitud sõiduauto vastassuunast liikunud liinibussile ette keeras. Mullu augustis toimus samal kilomeetril liiklusõnnetus kolme sõiduki osalusel, kui kokku põrkasid sõiduauto, väikebuss ja liinibuss. Toona sai õnnetuses viga 14 inimest ja arstiabi vajas üle 20 inimese. Üks vigastatu suri hiljem haiglas.

Aseri vald otsis juba pärast 2015. aasta suurõnnetust abi ristmiku ohutumaks muutmiseks ja pöördus Ida-Viru maavalitsuse poole, kes omakorda võttis ühendust maanteeametiga.

Möödunud sügisel käisidki Aseri valla esindajad maanteeametis, kus lubati, et ristmikule tulevad mahasõidu- ja kiirendusrajad hiljemalt 2017. aastaks.

"Talvel oli maanteeametis kokkusaamine, kus vaadati seda projekti lahendust. Seal on põhimure see, et ei ole kiirendus- ja aeglustusradasid," rääkis ERR-ile vallajuht Koit Oras. "Ehituseks nad lubasid, et 2017. aastaks saab asi valmis."

Maanteeameti ida regiooni ehitusvaldkonna juht Anti Palmi kinnitas, et otsus antud liiklusohtliku koha ümbertegemiseks võeti vastu juba eelmise aasta teises pooles. "Ümberkorraldustega alustatakse järgmisel aastal. Täpset kuupäeva ei ole antud hetkel võimalik välja tuua, kuid objekt peab valmis olema 2017. aasta augusti lõpuks," ütles Palmi.

Maanteeameti liiklusohutuse strateegialoome juht Alo Kirsimäe selgitas, et maanteeamet vaatab oma tegevust planeerides Eestit tervikuna ning on koostanud metoodika, et hinnata liiklusõnnetuste riski Eesti teedel ning tuvastada teelõigud, mille puhul on liiklusõnnetuse toimumise risk suurim.

Teelõikude ohutustamist alustatakse kõige suurema liiklusõnnetuse riskiga lõikudest. Iga-aastaselt investeeritakse lõikude ohutustamisse suurusjärgus seitse miljonit eurot, mistõttu on ka lõikude valikul oluline rahaline mõju.

Teelõik liigitatakse liiklusohtlikuks kohaks, kui esineb vähemalt üks alljärgnevatest tunnustest:

  • viimase viie aasta jooksul on teelõigul või ristmikul toimunud surma või inim­kannatanutega liiklusõnnetusi;
  • liiklustehniline lahendus ei vasta kehtivatele teede projekteerimise normidele ja sellest tulenevalt on liiklusõnnetuse oht ilmne;
  • teelõiku ümbritseva keskkonna struktuurimuutused (näiteks arendustegevus) on põhjustanud konfliktide arvu suurenemise võrreldes keskkonna struktuurimuutuste eelse perioodiga ning sellest tulenevalt on selgelt suurenenud liiklusoht;
  • olukorra ohtlikkus on tajutav erinevate liiklejate rühmade poolt ja sellele tuginevalt on hinnatud konfliktide esinemissagedus (signaalid ohu olemasolu kohta võivad pärineda kas tee omaniku/hooldaja esindajalt, kohalikult omavalitsuselt, politseilt, külaseltsilt või elanik­konnalt).
Toimetas
Priit Luts

Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}

Teade toimetusele edastatud

Sellelt Ip-aadressilt on ligipääs piiratud

Samal teemal

Kommentaare veel ei ole. Ole esimene!

Vasta kommentaarile

+{{childComment.ReplyToName}}:
Vasta kommentaarile
Vasta

Laadi juurde ({{take2}})
Kommenteerimine on lubatud registreeritud kasutajatele!Olete sisseloginud kui {{userAlias}}
Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}
Autendi ja kommenteeri ID-kaardiga.
Lisa uus kommentaar

täna etv2-s

täna vikerraadios