Maanteeamet kaotab regioonijuhid
Maanteeametis toimuvate ümberkorralduste käigus vähenevad juhtimistasandid, sest uuest aastast minnakse üle valdkondlikule juhtimisele ja regioonijuhid kaovad. Maanteameti peadirektori Aivo Adamsoni kinnitusel ei tähenda see aga, et regioonides oleks tehtud halba tööd.
Adamson ütles ERRi raadiouudistele, et siiani käitub maanteeamet regiooniti erinevalt.
"Kui võtta Lääne regioon, Ida-Virumaa, Põhja ja Lõuna regioon, siis paraku oleme sellise administratiivse juhtimisega paistnud väljapoole ja käitunud erinevalt - ei saanud meie ehitajad aru, miks me ühes regioonis teeme asju ühtmoodi, teises teistmoodi, ka inimesed ei saanud aru," rääkis Adamson.
"Selleks, et ühtset nägu saavutada, me kaalusime ja analüüsisime, miks mitte minna üle valdkondlikule juhtimisele," lisas ta.
Adamson ütles, et neli regiooni piirkonnakeskustena jäävad küll alles, aga lõpetavad oma tegutsemise administratiivsete üksustena.
"Tulevad kolm suurt valdkonda: ehitus, teehoole ja liiklusvaldkond. Kusjuures liiklus on meil juba käesoleva aasta 1. jaanuarist valdkondlik, liilkusregistri teenindusbürood on kõik valdkondlikult juhitud," selgitas Adamson.
Võtmeküsimus on Adamsoni sõnul see, mis saab regioonijuhtidest, sest ümberkorralduste eesmärk pole inimeste koondamine. Regioonis peab olema keegi, kes jääb kontaktisikuks suhtlemisel kohalike omavalitsuste ja partneritest ettevõtjatega. See on ebaefektiivne, kui iga valdkonna juht suhtleb kohalike omavalitsustega eraldi.
"Otsustasime valdkondlikule juhtimisele ülemineku puhul seda, et kõigis regioonides on meil hooldevaldkonna juht, kelleks näiteks Lääne regioonis täna on Enn Raadik. Ta on ka vastutav selle eest, kuidas suhelda kohaliku omavalitsusega. Tal oli see roll juba enne. Enn Raadik on ka aktsepteerinud pakkumise selleks, et ta jääb regiooonipõhiselt hooldevaldkonna juhiks. Aga hooldevaldkonna juht regioonis hakkab alluma otse minu asetäitjale, maanteeameti hooldevaldkonna juhile," tõi Adamson näite.
Kuigi juhtimisliinid regioonis muutuvad, siis töö sisu jääb samaks.
Adamsoni kinnitusel maanteeametis praegu inimesi n-ö üle ei jää. See aeg võib esimesena kätte jõuda autoregistrikeskuse büroodes, kus on praegu juurutamisel palju e-teenuseid. Kõigepealt peavad inimesed aga neid teenuseid kasutama hakkama ja alles siis võib rääkida kellegi koondamisest.
Praeguse seisuga oleks maakondadesse aga teedeinsenere hoopis juurde vaja.
Toimetaja: Merili Nael