Politsei õnnetusterohkest nädalavahetusest: kõik algab liikleja enda käitumisest
Lõppenud nädalavahetusel sai liikluses vigastada 40 inimest, joobes juhte kõrvaldati autoroolist üle 80 ning veel mitu roolikeerajat saadeti ekspertiisi narkojoobe tunnustega. Suurima, 15 kannatanuga lõppenud liiklusõnnetuse põhjus peitub ilmselt kõigi elementaarsete liiklusreeglite eiramises.
Lõppenud nädalavahetusel liikluses toimunud kaos annab põhjust küsida, kas tegemist on ikka õnnetusega, kui näiteks üks 22-aastane noormees on võtnud nõuks laupäeva hommikul pärast arvatavat joomingut oma BMW-ga suurel kiirusel, eirates fooritulesid Tallinna kesklinnas, 17-aastastele tüdrukutele oma võimeid demonstreerida. Vähemalt nii paistis toimunu pealtnägijatele. Tulemuseks oli 15 vigastatud inimest, vahendas "Aktuaalne kaamera".
"Väga raske öelda, mida ta mõtleb või mida ta ütleb. Eks see põhiline arvamus ju kõigil sellistel on, et minuga kindlasti ei juhtu või ma teen ainult selle konkreetse sõidu ära jne," arutles politsei- ja piirivalveameti liiklusjärelevalvekeskuse juht Elari Kasemets.
Raske on ka ette kujutada, millele mõtleb kutseline autojuht, kes oma raskeveokiga manööverdades sõidab surnuks teisel pool teed liikunud jalakäija, või mida tunneb nüüd üks 28-aastane isa, kes alkoholi tarvitanuna tagurdas autoga otsa oma kolmeaastasele pojale.
Viimane õnnetus juhtus eile õhtul Põlvamaal Vanamõisa külas. Laps on haiglas ja talle otsa sõitnud isa võib süütundeta nimetada paadunud roolijoodikuks, kes on purjus peaga roolikeeramise eest ka korduvalt kohtupingis seisnud.
Lisaks ilmestab möödunud nädalavahetust õhulend Imaveres, narkojoobe tunnustega juhi põhjustatud avarii Sakus, kaks tükki Saaremaal, kus roolis taaskord joobetunnustega roolikeerajad jne.
"Tõeliselt must ja halb nädalavahetus: 40 vigastatut, politsei poolt tabatud 82 roolijoodikut, neli narkojoobes juhti. Ja kui me vaatame veel neid liiklusõnnetusi, kus inimesed vigastada said, siis andsid tooni joobes noored juhid ja tasub ära märkida ka kiirust," rääkis Kasemets.
"Aktuaalne kaamera" küsis, kas ja kui suurt rolli võib tekkinud olukorras mängida vähene liiklusjärelevalve, kuid Kasemetsa sõnul mõjutab järelevalve suhteliselt väikest osa kogu liiklusturvalisusest.
"Tegureid on peale järelevalve veel ja veel: liikluskeskkond, liiklejate endi hoiakud, käitumine. See on see koht, mida mina tahaksin just rõhutada - kõik algab liikleja enda käitumisest. Ärme ületa kiirust, ärme istu alkoholi tarvitanuna rooli, läheme õiges kohas üle tee - sellega me minimeerime teatud ohud liikluses. Õnnetusi juhtub ikka, aga me saame väga palju teha, et neid riske väga madalale viia," selgitas Kasemets.
Toimetaja: Merili Nael