Ligi 30 Eesti koolis testitakse uut matemaatika õppimise meetodit
Kuni kooliaasta lõpuni testitakse umbes kolmekümnes Eesti koolis uut arvutipõhist matemaatika õppimise meetodit. Kui testperiood annab soovitud tulemuse, võib metoodika jõuda paari aasta pärast kasutusele kõigis koolides.
Briti haridusvisionääri Conrad Wolframi ja Tartu ülikooli koostöös loodud metoodika võimaldab tõenäosusteooria ja statistika õppimisel nihutada rõhuasetuse arvutamiselt kriitilisele mõtlemise ja analüüsioskuse arendamisele, vahendasid ERRi raadiouudised.
Lühidalt kokku võttes võib öelda, et kui seni on olnud statistika ja tõenäosusteooria õppimisel koolis oluline rõhk arvutusprotsessil, siis Wolframi arvutipõhise matemaatika puhul jäetakse mehhaaniline arvutustöö masina mureks. Õpilased keskenduvad aga sellele, kuidas mõnd igapäeva probleemi matemaatika keelde tõlkida, milline matemaatiline tööriist valida ja kuidas saadud tulemusi tõlgendada.
Projekti Tartu ülikooli poolne juht Kristjan Korjus tõi ühe näite gümnaasiumi lõpuossa sobivast ülesandest. "Õpilased üritavad vastata küsimusele mitut eestikeelset sõna nad teavad. Kuidas seda teha? Tuleb välja, et seda on hea teha just statistiliselt või tõenäosuslikult, et näiteks võtad sõnaraamatu ette ja võtad sealt suvaliselt sada sõna, vaatad mitut sa tead. Siis sa saad arvutada, kuidas sa teaksid sõnu kogu õigekeelsussõnaraamatust," rääkis ta.
Korjuse sõnul saaks sama metoodikat kasutada teatud probleemide puhul juba kolmandast klassist alates, kuid pilootprojekti on kaasatud noored kuuendast üheteistkümnenda klassini.
Kuu aega väldanud testperioodi jooksul on Korjuse sõnul tulnud tagasisidet seinast seina. Kõige suuremaid küsimusi tekitab uute õpiväljundite määratlemine.
"Kuna eksam on olnud sarnane mitukümmend aastat, siis on väga raske hakata nüüd mõtlema, et õpiväljundiks on hoopis see, kui hästi sa oskad mingist matemaatilisest mudelist ettekande teha," selgitas ta.
"Õpilaste kohta ma kahjuks praegu ei oska öelda. Kindlasti on neil põnev ja huvitav, aga kas nad nüüd ka matemaatikast rohkem aru saavad, seda näitab aeg," jätkas Korjus.
Esimesed kokkuvõtted metoodika tulemuslikkusest tehakse pärast kooliaasta lõppu.
Toimetaja: Maarja Roon