Ärimehe soovil tõstetud piirkiirusega teel toimus avarii
Kadastiku teel, mis kulgeb Narva tööstuspargi servast Nakro tööstusparki, toimus 21. oktoobri hommikul liiklusõnnetus. Maastur Jeep Grand Cherokee sõitis teelt välja lõigul, kus Narva linnapea oli kohaliku ärimehe taotlusel oktoobri algul lubanud püstitada piirkiiruse märgi 70 km/h senise 50 asemel.
Kannatada keegi ei saanud, kuid politsei ja Narva tööstuspargi juhtkond leiavad, et piirkiirust tuleb vähendada taas 50 kilomeetrile tunnis, kuna teeserva mööda kõnnivad inimesed tööle ja tagasi koju. See ei olnud esimene avarii sel teelõigul, vahendas ERR-i venekeelne uudisteportaal.
Narva politseijaoskonna juht Sergei Andrejev ütles, et olukorda sellel teel tuleb vaadelda kompleksselt: liikluse intensiivsus, jalakäijate ja jalgratturite arv ning teeolud.
"Meie seisukoht ei ole muutunud: otstarbekas on piirata sõidukiirust kuni 50 kilomeetrini tunnis. Suvel on siin tõesti palju jalakäijaid ja jalgrattureid. Juhul, kui kohalik omavalitsus tahab liikluse kiirust suurendada, on vaja ehitada spetsiaalne jalakäigurada," rääkis Andrejev ja lisas, et küsimuse kiirusrežiimist sel teelõigul püstitab ta Narva linnavalitsuse liiklusohutuskomisjoni järgmisel istungil.
Piirkiiruse küsimus sellel teel tõstatati tänavu suvel, kui Narva linnapea Eduard Easti poole pöördus vihase kirjaga Nakro tööstuspargi juht Aleksandr Brokk. Ta avaldas nördimust selle üle, et teele oli hiljuti paigaldatud kiiruspiirangu märk 50 km/h, mille tõttu kaotavad ettevõtjad kallihinnalist aega, kiirusrežiimi rikkujaid aga trahvitakse.
Liiklusohutuskomisjon arutas suvel kiirusrežiimi küsimust sellel teel ja piiras kiirust seoses sellega, et tööstuspargis töötab üha rohkem inimesi, kes käivad tööl jalgsi, kuna puhkepäevadel ühistransport ei tööta.
Oktoobri algul pöördus Aleksandr Brokk uuesti Narva linnapea poole palvega lubada teel piirkiirust 70 km/h, osutades sellele, et Narva tööstuspargi tormilist arengut ei ole ikkagi toimunud ning seda ootab stagnatsioon. Kirja saamise päeval tegi linnapea otsuse uute märkide paigaldamise kohta, täites sellega ärimehe palve. 15 päeva hiljem toimuski avarii.
Eduard East ütles, et selle tee algul, kus on järsk kurv ja bussipeatus, on 300-meetrisel lõigul kiirusepiirang 50 km/h säilitatud.
"Mingeid tõsiseid avariisid ei ole sellel teel olnud. Pealegi oli enne uue tee ehitamist, kui teekatte olukord jättis soovida, siin sõidukiirus 70 km/h. Me ei lähtunud ühe ettevõtja soovist, vaid hindasime kiiruspiirangu otstarbekust kogu teelõigul," rääkis linnapea.
Tema sõnul ei ole ta näinud sellel teel suurt hulka jalakäijaid. "Inimesed käivad maantee serval, kus sõidukiirus on 90 km/h. Peale selle veab Nakro töötajaid buss, mis peatub ka Narva tööstuspargi lähedal."
Linnapea lubas tegelda Narva tööstuspargi töötajate jaoks ühistranspordi organiseerimise küsimusega.
Narva tööstuspargi juht ja linnavolikogu saadik Vadim Orlov ütles, et alates 2011. aastast, kui hakati tööstuspargis ettevõtteid ehitama, on sellel teel toimunud viis avariid. Eduard Easti andmeil on neid viie aastaga olnud kaks.
"Tänu jumalale, et keegi ei ole nendes avariides kannatada saanud. Kuid mida ütlevad linnavõimud, kui toimub tragöödia?" esitas Orlov retoorilise küsimuse. "Töötajate arv tööstuspargi ettevõtetes kasvab pidevalt, neid on 200 ringis. Aquaphor läks üle ööpäevaringsele tööle seitsmel päeval nädalas. Kuna ühistransport puhkepäevadel ei tööta, käivad inimesed tööle jalgsi, kõndides sõiduteel."
"Orlovi arvates on 70-kilomeetrise tunnikiiruse puhul võidetud 10-15 sekundit naeruväärne argument, mis võib muutuda tragöödiaks.
"Arvan, et ei olnud mingit eluliselt tähtsat vajadust ärimehele vastu tulla ja suurendada [lubatud] kiirust linna piires 70 kilomeetrini tunnis," ütles Orlov.
Toimetaja: Heikki Aasaru