Tallinn alustas Paldiski maanteele betoontee rajamist

Video
Jürgen Klemm
17.05.2016 19:46
Rubriik: Eesti

Tallinn alustas Paldiski maanteele betoontee rajamist. Tegemist on piloot-projektiga, mis viie-kuue aastaga annab vastuse, kas betoontee vastab meie liiklus- ja loodus-tingimustele. Kuigi Maanteeamet kiidab plaani betoonteedest linnas, siis riigimaanteede osas betooni kasutamist ei planeerita.

Betoontee rajamine on asfalttee rajamisest poolteist korda kallim ja palju ajakulukam. Seni pole Eestis võetud ette teadliku katsetamist, kas aastate ja aastakümnete lõikes on see siiski kasulikum variant, vahendas "Aktuaalne kaamera".

"Esimene lõik on puhas asfalt. Kus bussipeatused on tehtud konfaldist. Teine lõik on puhas betoon, 25 sentimeetrit paks. Ja kolmas lõik, kus me praegu seisame, saab tulevikus viis sentimeetrit asfalti peale, mis peaks siis kulumiskihina töötama." ütles betoontee projektijuht Toomas Erm

Naelrehvid, niiskus, külmumine, soolamine. Küsimus on, kui kiiresti tabab betooni eesti teede suurim probleem - pikiroopad.

"5-6 aastaga me saame selle dünaamika kätte. Peale seda on juba võimalik otsustada. Aga mina oleksin julgem, sest me ei ole siin maailmas üksinda. Teiste riikide - Saksamaa, Rootsi, Soome, Taani, Poola - kogemus näitab, et see uus tehnoloogia on niivõrd hästi välja tulnud, et siin ei tohiks tulla mingeid erilisi probleeme," seletas Tallinna linnavalitsuse vanemspetsialist Priit Willbach.

Riigimaanteede osas betooniga seoses plaane ei tehta. Riik ehitab uusi teid väga vähe ja olemasolevate parandamisel ei oleks mõistlik see nullist taas betoonteena üles ehitada. Kuna betoontee rajamine võtab kauem aega, siis pole mõeldav suure riigimaante üks lõik on mitmeid kuid täiesti läbimatu. Maanteeameti hinnangul betoon riigimaantele ei sobi.

"Maanteeamet ka täna kaalub visioonina Jürist Mäoni sõita aastal 2025 kiirusel 120km/h, siis betoontee suurtel kiirustel pole kõige mugavam. Kindlasti ei olnud mugav sõita 120-ga teedel, kus vuugid olid päris suured. Ehk raputamine ja ebamugavus on päris korralik," rääkis maanteeameti peadirektori asetäitja Kaupo Sirk.

Pärast betoneerimist peab Paldiski maantee katselõik seisma 3-4 nädalat ja plaani järgi saab esimesed autod peale lubada 1. juulist.

Toimetas
Aleksander Krjukov

Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}

Teade toimetusele edastatud

Sellelt Ip-aadressilt on ligipääs piiratud

Samal teemal

Kommentaare veel ei ole. Ole esimene!

Vasta kommentaarile

+{{childComment.ReplyToName}}:
Vasta kommentaarile
Vasta

Laadi juurde ({{take2}})
Kommenteerimine on lubatud registreeritud kasutajatele!Olete sisseloginud kui {{userAlias}}
Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}
Autendi ja kommenteeri ID-kaardiga.
Lisa uus kommentaar

täna etv2-s

foto
MoeKunstiKino Rätsepmeister Yohji Yamamoto (Yohji Yamamoto. Dressmaker, Saksa 2015)
Täna 22:05

Ngo The Chau intiimne portreefilm viimase neljakümne aasta mõjukama ja mõistatuslikuma moelooja, 73-aastase Jaapani oskusmeistri Yohji Yamamoto elust ning tööst. Yamamoto laseb vaatajal heita pilgu kardina taha ja avaldab oma kõige isiklikumaid mõtteid ning tundeid. Film heidab valgust Yamamoto kunstilisele lähenemisele ja loomeprotsessile, vastandades seda tema nägemusega tänapäeva moetööstusest ning suunast, kuhu Jaapan ja kogu maailm on teel.

täna raadio 2-s

foto
Agenda: kui kiusamine läheb internetti

Kell 13, saatejuht Eeva Esse

Miks otsustab keegi ühel hetkel teist internetis kiusama hakata ning kuidas peaks käituma kõrvalseisja, et õigel hetkel ohvrit märgata ja teda aidata? Selgitab psühholoog ja pereterapeut Kätlin Konstabel.


Küsime automüüjatelt, mida nad arvavad automaksust omaniku vahetumise korral.

Tehnikaminutites räägime Bam Margera äritegevusest Eestis.

R2 aastahiti hääletus

Jõulumüük ERR-i poes!