Artikkel on rohkem kui viis aastat vana ja kuulub arhiivi, mida ERR ei uuenda.
Jäälõhkuja Botnica jõudis kodusadamasse
Neljapäeval jõudis kodusadamasse Tallinna Sadama soetatud multifunktsionaalne jäälõhkuja MSV Botnica, mis on töövalmis alates 2. jaanuarist.
"Aastatega end Läänemere rasketes oludes tõestanud MSV Botnica näol saab Eesti põhjaranniku sadamatele anda kindluse, et tänagi end ilmutava karge talveilmaga on jäämurdevõimekus tagatud parimal võimalikul tasemel," lausus AS-i Tallinna Sadam juhatuse liige Allan Kiil.
Tänavu oktoobris 50 miljoni euro eest hangitud Botnica hakkab Soome lahes jääd murdma kuni aastani 2022.
"Kuna MSV Botnica on mitmeotstarbeline jäälõhkuja, saame seda suvisel navigatsiooniperioodil välja prahtida näiteks ehitustöödeks naftapuurtornide juures ja seda väga rasketes oludes," märkis Kiil.
Botnica hakkab laevasid ja laevakaravane abistama peamiselt Muuga, Tallinna lahe, Kopli lahe, Paldiski lahe, Kunda ning Sillamäe sadamatesse sisenemisel ja väljumisel.
1998. aastal Soomes valminud Botnica saabus Itaaliast ja seisab praegu Tallinna reisisadamas kruiisilaevade kai ääres. Kauaks tal puhkus ei ole, sest laeva hind tahab tasa teenimist, vahendas "Aktuaalne kaamera".
"Me oma optimistlikes plaanides näeme, et see võiks olla tasa teenitud 15 aastaga, aga kõik sõltub sellest, kui edukalt suudame laeva tööle panna suveperioodil. Täna indikatsioonid, mis olemas on, annavad meile sellist kindlust ja julgust," ütles Tallinna Sadama juhatuse esimees Ain Kaljurand.
Jäämurdja suudab ühtlasel kiirusel läbida kuni 1,2 meetri paksust jääd, mis on maapinnast umbes rinnuni. Paksemasse jäässe tark kapten oma laevaga ei ronigi, väidab Botnica kapten Aivo Palm, kelle sõnul esineb 1,2 meetrist paksemat jääd Soome lahes vaid kuhjunud kihtides.
"Kui jää kuhjub üksteise peale kihtidena, siis ta võib olla paksem kui 1,2 meetrit. See on probleem nii Botnicale kui ka kõikidele Soome jäämurdjatele. Selle probleemi vältimiseks ongi vaja valida õigeid kursse," selgitas Palm.
Pärnu lahel on alates 2006. aastast jääd murdnud veeteede ameti mitmeotstarbeline poilaev EVA 316, mis alustas tänavusi jäämurdetöid selle nädala kolmapäeval.
Tänavu oktoobris 50 miljoni euro eest hangitud Botnica hakkab Soome lahes jääd murdma kuni aastani 2022.
"Kuna MSV Botnica on mitmeotstarbeline jäälõhkuja, saame seda suvisel navigatsiooniperioodil välja prahtida näiteks ehitustöödeks naftapuurtornide juures ja seda väga rasketes oludes," märkis Kiil.
Botnica hakkab laevasid ja laevakaravane abistama peamiselt Muuga, Tallinna lahe, Kopli lahe, Paldiski lahe, Kunda ning Sillamäe sadamatesse sisenemisel ja väljumisel.
1998. aastal Soomes valminud Botnica saabus Itaaliast ja seisab praegu Tallinna reisisadamas kruiisilaevade kai ääres. Kauaks tal puhkus ei ole, sest laeva hind tahab tasa teenimist, vahendas "Aktuaalne kaamera".
"Me oma optimistlikes plaanides näeme, et see võiks olla tasa teenitud 15 aastaga, aga kõik sõltub sellest, kui edukalt suudame laeva tööle panna suveperioodil. Täna indikatsioonid, mis olemas on, annavad meile sellist kindlust ja julgust," ütles Tallinna Sadama juhatuse esimees Ain Kaljurand.
Jäämurdja suudab ühtlasel kiirusel läbida kuni 1,2 meetri paksust jääd, mis on maapinnast umbes rinnuni. Paksemasse jäässe tark kapten oma laevaga ei ronigi, väidab Botnica kapten Aivo Palm, kelle sõnul esineb 1,2 meetrist paksemat jääd Soome lahes vaid kuhjunud kihtides.
"Kui jää kuhjub üksteise peale kihtidena, siis ta võib olla paksem kui 1,2 meetrit. See on probleem nii Botnicale kui ka kõikidele Soome jäämurdjatele. Selle probleemi vältimiseks ongi vaja valida õigeid kursse," selgitas Palm.
Pärnu lahel on alates 2006. aastast jääd murdnud veeteede ameti mitmeotstarbeline poilaev EVA 316, mis alustas tänavusi jäämurdetöid selle nädala kolmapäeval.
Toimetaja: Priit Luts