Vedurijuhtide nappus Elronis saab leevendust
Täna võeti pidulikult Elroni tööperre vastu 13 uut Tallinna tehnikakõrgkoolis vedurijuhi kutse omandanud noort juhti, millega ettevõte lahendas tehnilise järelvalveameti poolt välja toodud probleemid rongijuhtidega.
"Tänaseks on kõik 13 eelmisel sügisel Elroni tellimusel Tallinna Tehnikakõrgkooli astunut oma õppe läbinud ja Maanteeameti väljastatava vedurijuhi loa kätte saanud,“ ütles pressiteates Elroni liikluskorralduse juht Pille Pärnjõe,
Stažööriaja lõppedes sooritavad tulevased vedurijuhid lisasertifikaadi saamiseks teooria- ja sõidueksami, mille edukas läbimine tähendab juba iseseisva liinisõidu õigust.
"Täna julgen loota, et esimesed uued rongijuhid lähevad iseseisvalt liinile umbes 20. juulist," avaldas Pärnjõe lootust
Elroni liikluskorralduse juhi selgitusel koosnes vedurijuhiõpe kahekuulisest auditoorsest õppest Tallinna Tehnikakõrgkoolis, neljakuulisest õppest depoos ja rongikabiinis õpilasena ning neljakuisest stažööriajast.
"Eelmisest sügisest hakkas Elronile rongijuhte koolitama Tallinna Tehnikakõrgkool, mis on ainus kool Eestis, mis raudteega seotud koolitust pakub," märkis Pärnjõe, kelle väitel on antud õppesuund üks väheseid erialasid, kus edukale lõpetajale on töö garanteeritud, sest kõik mullu sügisel õpet alustanud noored juhid on täna Elroni palgal.
Tallinna tehnikakõrgkool avab uue vedurijuhtide kursuse eeloleval sügisel.
Antud täiendus tuleb Elronile väga õigel ajal, sest ettevõte on saanud palju kriitikat oma töö-ja puhkeaja reeglite kohta. Aprillis teatas tehnilise järelvalve amet, et Elroni vedurijuhid on sunnitud nii palju ületööd tegema ning ohus on nende enda ja rongisõitjate tervis.
Samas oli raske reisijatevedu teostaval ettevõttel endale uusi töötajaid leida, sest uue raudteeseadusega ei tohtinud Elron uusi töötajaid välja koolitada.
Lahendusena nähti tehnikakõrgkooli vastavat õppesuunda ning tänaseks on antud probleem lahendatud, sest Elroni meeskonnast oli puudu just nii palju vedurijuhte, kui tehnikakõrgkooli vastaval õppesuunal lõpetajaid ehk 13 uut rongijuhti.
Tollal leidis Elroni juhatuse liige Riho Seppar, et uute vedurijuhtide tulekuga väheneb tänaste rongijuhtide koormus oluliselt.
Toimetaja: Allan Rajavee