Kapten: Rohuküla ja Heltermaa vahel on kaks madalat ja kitsast kohta

Video
Juhan Hepner
9.10.2016 21:11
Rubriik: Eesti

Lõppeval nädalal häiris Rohuküla-Heltermaa praamiliinil liiklust ebatavaliselt madal veetase. "Aktuaalne kaamera" uuris, miks on just Hiiumaa ja mandri vaheline laevatee veetaseme languse suhtes tundlik.

Kirdest- ja idast puhunud tuul langetas sellel nädalal veetaseme Lääne-Eestis ebatavaliselt madalaks. Näiteks kolmapäeva õhtul oli meri Rohuküla sadamas kuni 70 sentimeetrit alla normi. See tähendas, et suuremad parvlaevad Regula ja St. Ola pidid korduvalt kai äärde jääma ja liinile toodi vahepeal appi ligi meetri võrra väiksema süvisega parvlaev Harilaid.

"Siin on kaks madalat kohta ülesõidul Rohukülast Heltermaale, Rukirahu faarvaater ja Heltermaa faarvaater, mis on väga kitsad ja seal peab olema siis väga hoolas. Ja kuna seal on madal, siis ka madala veeseisuga on seal suurtel laevadel lihtsalt võimatu sõita," selgitas parvlaeva Harilaid kapten Tiit Nõu.

Väga madala veetaseme korral on neis kohtades reaalne oht, et veidi enam kui neljameetrise süvisega Regula ja St. Ola võivad end vastu merepõhja vigastada.

"Kui siin üle poole meetri, 60 sentimeetrit läheb juba miinusesse, siis St. Ola ja Regula ei saa enam tööd teha,"

3,1-meetrise süvisega Harilaiu jaoks pole selline veetase probleemiks. Kuna laev on aga väiksem, on ta tuule suhtes tundlikum kui St. Ola või Regula.

"Nord-osti tuulega kuskil juba 20 meetrit või natuke isegi vähem seal, Heltermaal ei saa ohutult kaisse silduda ja seista kai ääres sellepärast, et seal tekib laine ja meil võivad seal otsad katki minna ja seal on lihtsalt ohtlik," nentis kapten.

Nõu sõnul kasutatakse keerulistel lõikudel liiklemiseks nii GPS-i kui ka vanu häid meremeheoskusi. "Kõige täpsem on ikkagi sõita kaldamärkide järgi. On liidsiht, mille järgi laev sõidab, on poid, faarvaatris on poid vees ja siis on ka muidugi GPS ja elektronkaart abiks."

Meri on nii madal nagu lõppeval nädalal õnneks siiski üpris harva. Varem on madal veetase häirinud laevaliiklust Hiiumaa liinil näiteks 2014. aasta jaanuaris ja 2013. aasta märtsis.

Toimetas
Laur Viirand

Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}

Teade toimetusele edastatud

Sellelt Ip-aadressilt on ligipääs piiratud

Samal teemal

Kommentaare veel ei ole. Ole esimene!

Vasta kommentaarile

+{{childComment.ReplyToName}}:
Vasta kommentaarile
Vasta

Laadi juurde ({{take2}})
Kommenteerimine on lubatud registreeritud kasutajatele!Olete sisseloginud kui {{userAlias}}
Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}
Autendi ja kommenteeri ID-kaardiga.
Lisa uus kommentaar

täna etv2-s

foto
Aasta arhitektuuripreemiad 2016
Täna 21:35

Tutvustame valikut 2016. aastal Eesti arhitektuuripreemiatele kandideerinud objektide paremikust ning annab ülevaate autorite mõtetest ja teekonnast, mille tulemusena sünnib kõrgetasemeline looming. Režissöörid Maria Kivirand ja Robi Uppin.

täna vikerraadios

foto
Vasar. Eestlased, soomlased ja alkohol
Täna 14:00

Räägime Eesti-Soome suhetest ning alkohoolsete jookide rollist hõimurahvaste omavahelise läbikäimise soodustaja - ja vahel ka mürgitajana.
Stuudios on ettevõtja Pekka Linnainen, saadet juhivad Maarja Vaino ja Peeter Helme.
Kuula 9. detsembril kell 14.05.

R2 aastahiti hääletus

Jõulumüük ERR-i poes!