Liikluspolitseinik: libedates teeoludes tuleks auto kiirust vähendada sujuvalt kasutades selleks käikusid
Pärnu politseijaoskonna liiklusjärelevalvetalituse juht Sander Peremees pani liiklejatele südamele, et enne sõidu alustamist peaksid kõik autojuhid vaatama üle oma rehvid ning sõidu ajal ei tohiks enda oskusi ega sõiduvahendit ülehinnata.
Täna hommikul toimus mitmel pool Eestis hulgaliselt avariisid, mille põhjustas sulailmadega kaasnev libedus. Näiteks Pärnumaal Saarde vallas toimus ligikaudu tunni aja sees viis liiklusõnnetust. Sander Peremees tõdes Vikerraadio saatele "Uudis+" antud intervjuus, et teeolud olid õnnetuspaikades äärmiselt libedad ja isegi nii libedad, et inimestel oli keeruline jalgel püsida.
Peremehe sõnul peaks iga autojuht enne sõitu kaaluma oma sõiduoskusi. "Kui inimene ei tunne ennast libedates teeoludes kindlalt ja ta ei tea õigeid juhtimisvõtteid, siis võib olla peaks ta vältima autoga liiklemist sellistes olukordades," rääkis Peremees.
Ta lisas, et muutuvates ilmastikuoludes peab valima õige sõidukiiruse. "Kilingi-Nõmme-Viljandi-Tartu maantee on ju põhitrass, kus kehtib 90 kilomeetrit tunnis piirkiirus, kuid see ei tähenda seda, et seal peab kindlasti sõitma sellise piirkiirusega, vaid kiirus tuleb valida ikkagi tee- ja ilmastikuoludest ning enda oskustest lähtuvalt," toonitas Peremees.
Ühtlasi peavad autorehvid vastama talvistele tingimustele ehk lamell- või naastrehvide mustri jääksügavus peab olema normipiires. "Kas kasutada naastrehve või mitte on muidugi maitseküsimus," möönis Peremees.
Pärnu liikluskorravalvuri hinnangul võib praegustes ilmastikuoludes pidurdusmaa olla vabalt ka 100 meetrit. "Tegelikult ei ole tänastes oludes niivõrd oluline pidurdusteekonna pikkus, vaid see, kas pidurduse käigus säilib auto juhitavus või mitte, sest kui autol on all näiteks valed rehvid või juht kasutab valesid juhtimisvõtteid, siis piduripedaalile vajutades kaotab auto kohe juhitavuse," selgitas Peremees.
Libedates teeoludes peaks pidurdamine toimuma samuti sujuvalt, mistõttu soovitas Peremees kasutada pidurdamiseks sidurit ja käikusid, mis tagab auto juhitavuse. "Samuti ei tohiks rooliga teha järske liigutusi, sest ümberpõike tegemiseks piisab üldjuhul ka pooliku pöörde tegemisest, sest liigse pööramisega võib tekkida alajuhitavus," rääkis Peremees.
Toimetaja: Allan Rajavee