Teedesse investeeritakse tänavu 185 miljonit eurot
Maanteeamet keskendub tänavu põhi-ja rahvusvahelistele maanteedele. Teedesse investeeritakse 184,6 miljonit eurot, millest ligi 80 miljonit tuleb välisvahendist. Tartu lähedal katsetatakse kahel teelõigul ka Eestis uudset kiirpindamist.
Kokku tehakse töid rohkem kui 1600 kilomeetril, ütles maanteeameti peadirektor Aivo Adamson ERR-i raadiouudiste vahendusel.
Adamson selgitas, et rõhk põhimaanteede ja rahvusvaheliste maanteede peale langes sellepärast, et ainult seal saab Euroopa Liidu vahendeid kasutada.
Adamsoni sõnul on nende maanteede peal 47 protsenti kogu liikluskoormusest.
Ühtekokku soovitakse remontida 1811 kilomeetrit. See on plaanitust mõnevõrra vähem, aga odavad hankehinnad võimaldavad ehk teha ka rohkem. Ümberehitamisele läheb 28 silda ning likvideeritakse 49 liiklusohtlikku kohta. Tänavused suurimad tööd on Kurna liiklussõlme ehitus, Tartu ümbersõidud ja mitu lõiku Rohuküla ja Virtsu suunal, samuti Jüri jaotusringi ümberehitus.
Põhja regiooni ehitusvaldkonna juht Alo Kippar ütles, et liikleja seisukohalt saab liiklus olema segatud nii Tartu maanteel kui ka selle all Jüri liiklussõlmel.
"Hanked küll veel käivad ja lepinguid meil veel täna sõlmitud ei ole. Me loodame nendele kahe kuu jooksul alla kirjutada," lausus ta.
Ta lisas, et Tartu maanteel on vaja remontida viaduktide konstruktsioone ja Jüri ringil parandatakse ringi raadiust.
Eelmisest aastast on venima jäänud kaks suurt objekti, millega maanteeamet ei suuda alustada.
"Üks on Tartu möödasõidu teine ehitusala Tartu Lõunakeskuse ümber. Me ei suutnud planeeritud rahastusvõimalustega leida sellist projektilahendust, mis oleks taganud liiklejate huvi, liikluse sujuvust ja tasuvust. Täna oleme me selle konkreetse projekteerimise seisma pannud ja töötame nelja erineva eskiisi kallal, mis on kindlasti kallim," märkis ameti peadirekotori asetäitja ehituse ja aerngu alal Kaupo Sirk.
"Teine probleemne objekt on Pärnu maanteel, kus me oleme lubanud alustada 2+1 liikluslahenduste ehitusega, aga kahjuks meie projekteerija on meid alt vedanud. Tähtaeg on möödunud juba üle nelja kuu ja me ei ole kindlad, et me jõuame sel aastal ehitustegevusega alustada," lisas ta.
Üldine suur eesmärk on tee eluea pikendamine. Kvaliteedi peab tagama ehitaja. Suvel on kavas katsetada Eestis uudset tee kiirpindamist, mis tähendab, et saja minuti jooksul tuleb pinnata kuni 3- kilomeetri pikkune lõik täislaiuses, misjärel saab seal kohe tõsta piirkiiruse 70nele kilomeetrile tunnis.
Maanteeameti Lõuna regiooni juht Janar Taal lisas, et kuigi uudne pindamine on kallim, on ta ka oluliselt parem. "Ta peaks tagama paremad nakkeomadused, et killustik ei tuleks lahti. Teiseks - ta on selline materjal, mis ei hakka suvel "higistama"."
Toimetaja: Aleksander Krjukov