Linnal valmis Reidi tee uuendatud eskiisprojekt
Tallinn teatas, et Reidi tee uus eskiisprojekt on valmis ning seda on varakevadise ideekorje ja avalike arutelude käigus linnakodanike ettepanekute põhjal esialgsega võrreldes oluliselt täiendatud. Projekti esitamise tähtaeg kukub 25. augustil, seega rohkem seda täiendada ei jõuakski.
Raepressi teatel on uues projektis jäetud autoliiklusele 12 meetrit kitsam ala võrreldes veebruarikuise, palju vastasseisu tekitanud eskiisiga. Muu hulgas on taastatud palju poleemikat tekitanud ülekäik Kadrioru pargi ja Russalka vahel.
Rannapromenaadi ääres on 15-20 meetri laiune haljasala, kuhu on plaanis rajada ka kõrghaljastust. Autotee, sealjuures ka Russalka ristmik, on viidud merest võimalikult eemale, et seeläbi kujundada mereäärsest alast veelgi laiem terviklik promenaadiala koos kergliiklusteede, haljastuse ja mitmekesiste vaba aja veetmise võimalustega, teatas Raepress.
Jalakäijate ja jalgratturite ülekäiguteed on muudetud sujuvamaks ning lisatud on ülekäigukohti, et tagada parem ühendus linna kvartalite ja rannapromenaadi vahel.
„Reidi tee rajamise peamisi eesmärke on, et autode liikumine sadamasse ja sadamast linna oleks sujuv. Narva maantee ja teiste piirkonna tänavatele paralleelse suuna rajamine loob eelduse Tallinna uue peatänava sünniks. Seoses Reidi teega on palju räägitud Russalka ristmikust, kogu projekti tuleks aga vaadata tervikuna: uus tänav hakkab kulgema paljuski täna tühermaana seisval alal, mis aitab sellesse piirkonda elu tuua ja luua kutsuva ja mõnusa linnaruumi. Reidi tee kui uue tänava loomine on kehtestatud Paljassaare ja Russalka vahelise rannaala üldplaneeringuga,“ teatas abilinnapea linnapea kohustes Taavi Aas.
"Mis puutub Tõnis Paltsi ideesse viia kogu Reidi tee tunnelisse, siis täna töösolev Reidi tee projekt lähtub Paljassaare ja Russalka vahelise rannaala üldplaneeringust, mis kehtestati ajal kui Tõnis Palts oli ise Tallinna linnapea. Üldplaneeringus on, tõsi küll, ette nähtud tunnel, kuid maapinnale planeeritud tänav oma liikluslahenduste ja sõiduradadega, on oma mahult sarnane tänasele. Uue tee tunnelisse viimine oleks tulnud ka ligi kaks korda kallim – üle 50 miljoni euro. Neile kuludele lisanduksid veel märkimisväärsed ekspluatatsioonikulud," seisab Raepressi teates.
Reidi tee ehitustööd peavad olema lõpetatud ajaks, kui Eestist saab Euroopa Liidu eesistujamaa.
Toimetaja: Merilin Pärli