Arhitekt: teid juurde ehitades ummikud ei vähene (1)

Video
Mari Rebane
1.05.2016 21:29
Rubriik: Eesti

Soovides vähendada ummikuid, pole kasu autoteede juurdeehitamisest, sest vastavalt liikumismugavusele teevad inimesed valikuid, leiab arhitekt Raul Järg.

Tallinnas sõidab iga päev 100 000 - 150 000 autot. Selge on, et kuidagi peavad nad linnas liigeldud saama. Arvestades, et autode arv on Tallinnas kümne aastaga mitmekordistunud, ongi linna planeerides sellest lähtutud. Ainult et tulemus kipub olema soovitule vastupidine, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Tallinn esitas mullu taotluse saada 2018. aastal Euroopa Rohelise pealinna tiitel, mille saamiseks on oluline, kui hästi saab linnas keskkonnasõbralikult liigelda

Eesti Arhitektuurikeskuse juhataja, arhitekt Raul Järg selgitab, et kui soov on vähendada ummikuid, kuid sel eesmärgil tehakse autoteid juurde, siis see kahjuks ei aita.

"Mujal maailmas on kogemus näidanud, et kui planeerida juurde rohkem autoteid, siis tuleb juurde ka autosid, sest autoga on mugav liigelda ja vastavalt sellele teevad inimesed oma otsuseid. Kui planeerida rohkem ruumi jalakäijatele, ratturitele ja ühistranspordile, siis me saame tulemuseks enam tasakaalustatud linnaruumi ja inimsõbraliku linnaruumi," rääkis arhitekt.

Tallinn ongi nüüd võtnud eesmärgiks inimkesksema arengu, märgid sellest on kas või Vabaduse väljakult kadunud parkla, peatänava projekt ning Soo tänav, kus kogukonna survel tuli jalakäijatele-ratturitele ruumi juurde ning ka liikumiskiirust piirati. Tänava läbilaskevõime seejuures ei halvenenud.

"On väga oluline mõista, et väiksem ala autodele ei tähenda, et sealt pääseb vähem autosid läbi. Reidi tänava kontekstis on väga oluline, et see ruum, mis autodele planeeritakse, ei tuleks teiste liikumisviiside arvelt," rõhutas Raul Järg.

Arhitekt lisas, et linna planeerimise juures on oluline lisaks uuringutele ja numbritele tugineda sellele, et rääkida avalikkusega neid kaasates. "Et need otsused poleks laest võetud, vaid neil oleks mingi loogiline põhjendus olemas."

Otsused, mida tehakse täna Reidi teed, Gonsiori tänavat või Haabersti ristmiku ümberehitust planeerides, mõjutavad meie kõigi elu aastakümneid.

Toimetas
Priit Luts

Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}

Teade toimetusele edastatud

Sellelt Ip-aadressilt on ligipääs piiratud

Samal teemal

Kommentaare veel ei ole. Ole esimene!

Vasta kommentaarile

+{{childComment.ReplyToName}}:
Vasta kommentaarile
Vasta

Laadi juurde ({{take2}})
Kommenteerimine on lubatud registreeritud kasutajatele!Olete sisseloginud kui {{userAlias}}
Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}
Autendi ja kommenteeri ID-kaardiga.
Lisa uus kommentaar

täna etv2-s

foto
Aasta arhitektuuripreemiad 2016
Täna 21:35

Tutvustame valikut 2016. aastal Eesti arhitektuuripreemiatele kandideerinud objektide paremikust ning annab ülevaate autorite mõtetest ja teekonnast, mille tulemusena sünnib kõrgetasemeline looming. Režissöörid Maria Kivirand ja Robi Uppin.

täna vikerraadios

foto
Vasar. Eestlased, soomlased ja alkohol
Täna 14:00

Räägime Eesti-Soome suhetest ning alkohoolsete jookide rollist hõimurahvaste omavahelise läbikäimise soodustaja - ja vahel ka mürgitajana.
Stuudios on ettevõtja Pekka Linnainen, saadet juhivad Maarja Vaino ja Peeter Helme.
Kuula 9. detsembril kell 14.05.

R2 aastahiti hääletus

Jõulumüük ERR-i poes!