Tööõpetusest sai põhikoolides tehnoloogiaõpetus
Põhikoolide tööõpetuse tunnid on saanud uue sisu ja nime. Tehnoloogiaõpetus tänapäeva koolides hõlmab paljusid elus vajaminevaid oskusi seebikeetmisest ja korvipunumisest kuni lasergraveerimise, robotiehituse ja mudellennunduseni välja.
Kooliõpilased tunnevad end koduselt küll info- ja nutitehnika vallas, kuid sama oluline on ka nende käeliste oskuste arendamine. Et osata õpilasi ses osas paremini juhendada, proovisid Eesti ja Soome tehnoloogiaõpetajad Mäetaguse suvekonverentsil ise kätt nii lasergraveerimises kui ka mudellennunduses, vahendas "Aktuaalne kaamera".
"Momendil on ülitähtis, et laps saaks väga laialdase töövaliku ja levinud on rühmade vahetus kus poisid õpivad tüdrukute tööd ja tüdrukud õpivad poiste tööd. Selline osa on kümme protsenti kogu õppekavast," ütles Vastseliina gümnaasiumi tehnoloogiaõpetuse õpetaja Geenart Nagel.
Tehnoloogitundides töötlevad õpilased puitu, metalli, klaasi ja kivi. Tehakse selliseid töid, mis on õpilastele teostatavad ja mille käigus oleks nähtav tulemus. Näiteks Soome koolides ehitatakse palju mudellennukeid.
Kaarina põhikooli õpetaja Ville Pulkkinen rääkis, mida sel puhul silmas pidama peaks.
"Lennuki tiivad ja kere on lihtsad valmistada. Juhtimisseadmed on küll kallid, kuid neid saab üha uuesti kasutada ja lennata saab ka siseruumides."
Nii nagu tehnoloogia, on muutunud ka õpetaja roll õppeprotsessis. Üha olulisemaks peetakse õpilaste individuaalsuse arendamist.
OY Step Systems tegevjuht Timo Tiusaneni sõnul peaks tehnoloogiaõpetaja andma õpilastele innustust ja oskusi tööriistade tarvitamisel. "Samuti õpetama materjalide omadusi, aga nii,
et õpilane ise valiks selle mida ta koolitunnis teeb," selgitas ta.
Konverentsidel on tutvustatud õpetajatele uusi seadmeid ja suundi materjalide töötlemisel ja kasutamisel ning see on muutnud ka koolide käsitööklasside ilmet.
Mäetaguse põhikooli tehnoloogiaõpetaja Margo Ait lausus, et kindlasti on selle ürituse ja töökodade eesmärk avardada õpetajate silmaringi. "Pakkuda neile uusi huvitavaid töid, mida nad õpilastega saaksid valmistada. Ka mina olen varasemalt nendel konverentsidel osalenud ja tänu sellele olen osanud siia töökotta soetada erinevaid seadmeid," rääkis Ait.
2003. aastast on õpetajate tehnoloogiakonverentse peetud vaheldumisi Eestis ja Soomes. Konverentsi korraldasid MTÜ Eesti tehnoloogiakasvatuse Liit Ja Soome poolt OY Step Systems. Kaheteistkümnendal konverentsil Mäetagusel osales kakskümmend Soome ja viiskümmend Eesti koolide õpetajat..
Toimetaja: Aleksander Krjukov