Artikkel on rohkem kui viis aastat vana ja kuulub arhiivi, mida ERR ei uuenda.
Tallinna ühissõidukirajad tekitavad riigikogu ja linna vahel vaidlusi
Peagi tööd alustav riigikogu töörühm võib laiendada sõidukite ringi, kes saavad palju poleemikat pälvinud Tallinna uutel ühissõidukiradadel sõitma hakata. Tallinna linnajuhid kardavad, et kui uutel ühissõiduki radadel sõitmiseks volitusi laiendatakse, võib kogu ühistranspordi eelistamise kava võib uppi lennata.
"Olukord pealinna liikluses ei ole minu arvates täna rahuldav ja ma kardan, et septembri alguses valitseb siin päris suur kaos," ütles riigikogu majanduskomisjoni esimees Arto Aas (RE) "Aktuaalsele kaamerale".
Riigikogu majanduskomisjonile on juba laekunud mitmeid ettepanekud, kuidas tõhustada liiklust pealinna ühistranpordile mõeldud radadel, mida praeguseks üle 27 kilomeetri. Näiteks soovitatakse sinna sõitma jalg- ja mootorrattureid, aga ka elektriautosid. Samuti on välja pakutud variant, et lubada bussiradadele vähemalt kahe reisjaga autod, mis sisuliselt muudaks ühistranspordi raja mõttetuks.
"Kahtlemata need võimalused võib kõik läbi arutada, aga siin on kindlasti ka teine pool ehk see on kontroll radade õige kasutuse üle ehk kui tehakse erandeid lisaks ühistranspordile kellegi lubamiseks ühistranspordi rajale, siis peab olema tagatud ka kontrolli pool," tõdes Tallinna abilinnapea Taavi Aas.
Taavi Aas kahtleb, kas riigil jagub ressurssi erandite kontrollimiseks. Abilinnapea kinnitusel on Tallinn pikalt tegelenud kesklinnast ümbersõiduvõimaluste rajamisega ja nüüd on aeg pakkuda paremaid liikumisvõimalusi ühistranspordi kasutajatele. Kuid riigikogu majanduskomisjoni esimees heidab linnale ette analüüside puudust.
"Väga vähe on selgitusi, väga vähe on analüüsi ja olukord on piisavalt tõsine, et riigikogu peab neid küsimusi arutama," märkis Arto Aas.
Tallinna linnavalitsuse kinnitusel ei tehta midagi uisapäisa ja viitab eelmisel aastal inseneribüroos Stratum valminud tööle. "Kõik see on tehtud eelnevate uurimiste pinnalt. Mitte mingisugust üleöö või äkki millegi peale tulekut ei ole," ütles Taavi Aas.
Liiklusseaduse muudatuste töörühma lubatakse kaasata ka liikluseksperte. Keskerakonna peasekretär Priit Toobal teatas täna, et võimuliit rikub rängalt kohaliku omavalitsuse iseseisvuse ja iseotsustamise põhimõtet.
Riigikogu majanduskomisjonile on juba laekunud mitmeid ettepanekud, kuidas tõhustada liiklust pealinna ühistranpordile mõeldud radadel, mida praeguseks üle 27 kilomeetri. Näiteks soovitatakse sinna sõitma jalg- ja mootorrattureid, aga ka elektriautosid. Samuti on välja pakutud variant, et lubada bussiradadele vähemalt kahe reisjaga autod, mis sisuliselt muudaks ühistranspordi raja mõttetuks.
"Kahtlemata need võimalused võib kõik läbi arutada, aga siin on kindlasti ka teine pool ehk see on kontroll radade õige kasutuse üle ehk kui tehakse erandeid lisaks ühistranspordile kellegi lubamiseks ühistranspordi rajale, siis peab olema tagatud ka kontrolli pool," tõdes Tallinna abilinnapea Taavi Aas.
Taavi Aas kahtleb, kas riigil jagub ressurssi erandite kontrollimiseks. Abilinnapea kinnitusel on Tallinn pikalt tegelenud kesklinnast ümbersõiduvõimaluste rajamisega ja nüüd on aeg pakkuda paremaid liikumisvõimalusi ühistranspordi kasutajatele. Kuid riigikogu majanduskomisjoni esimees heidab linnale ette analüüside puudust.
"Väga vähe on selgitusi, väga vähe on analüüsi ja olukord on piisavalt tõsine, et riigikogu peab neid küsimusi arutama," märkis Arto Aas.
Tallinna linnavalitsuse kinnitusel ei tehta midagi uisapäisa ja viitab eelmisel aastal inseneribüroos Stratum valminud tööle. "Kõik see on tehtud eelnevate uurimiste pinnalt. Mitte mingisugust üleöö või äkki millegi peale tulekut ei ole," ütles Taavi Aas.
Liiklusseaduse muudatuste töörühma lubatakse kaasata ka liikluseksperte. Keskerakonna peasekretär Priit Toobal teatas täna, et võimuliit rikub rängalt kohaliku omavalitsuse iseseisvuse ja iseotsustamise põhimõtet.
Toimetaja: Merili Nael