Reidi tee vastased süüdistavad linnavalitsust kiirustamises

Video
Mari Rebane
19.05.2016 19:34
Rubriik: Eesti

Tallinna linnavalitsus otsustas Reidi tee jätta neljarajaliseks ning saatis plaani projekteerimisse. Tee oponendid pole enda sõnul sellise kiirustamisega nõus.

Tallinna linnavalitsus otsustas Reidi tee saata projekteerimisse 2+2 rajalisena, millele mõnes kohas lisandub ühistranspordirada. Lisaks ehitatakse välja kergliiklustee ja promenaadiosa. Arvesse võeti ka linnaelanike ettepanekuid, vahendas "Aktuaalne kaamera".

"Me oleme seda teed tõmmanud natuke Kadrioru pargi poole sealt ülevalt, et tekib selline kallas, et on kergliiklustee, jalakäijad ja mingisugune kaldariba, liiv, et jätta ka inimestele. Mitte nii, et kergliiklustee lõpeb meres ära," selgitas Tallinna abilinnapea Kalle Klandorf.

Samuti jääb alles otsetee ja vaade Kadrioru lossist Russalka juurde. Praegu on kõik eskiisid, parema pildi saab teest ette augusti lõpus, kui projekteerimine on lõppenud.

Arhitekt Veronika Valk nimetab linna otsust kahetsusväärseks, sest tema sõnul puuduvad Reidi tee otsuste taga uuringud.

"Suur eesmärk võiks olla, et suurte ehitiste, taristu, keskkonnainvesteeringute puhul ikkagi edaspidi ja ikkagi ka selle projekti puhul me saaksime seda rakendada, et me tegelikult lähtuksime parima elukeskkonna kavandamisest," ütles Valk.

Selles on kõik ühel meelel, et Reidi teed ehk juurdepääsu sadamale on vaja, aga mahu osas jäädakse eriarvamusele.

Ka euroraha üle otsustav majandusministeerium pooldab väiksemat, linnatänavalikku lahendust.

Linn aga ei taha projekteerimisega kauem viivitada, sest kuigi Euroopa Ühtekuuluvusfondi raha on abikõlbulik 2023. aastani, on valitsusega tee valmimiseks praegu kokku lepitud 2017. aasta teine pool.

"Tegemist on esialgse planeeritava tähtajaga, mille linn on võtnud eesmärgiks ja vabariigi valitsus on ka sellest lähtunud oma investeeringutekava koostamisel, kuid tavapärane projekteerimine, kõigi osalistega arvestamine võib võtta ka rohkem aega, kui see on vajalik projekti hea tulemuse saavutamiseks," selgitas ministeeriumi transpordi arengu ja investeeringute osakonna juhataja asetäitja Indrek Gailan.

Reidi tee arvestatav maksumus on ligi 30 miljonit eurot, millest 85% tuleks Euroopa Ühtekuuluvusfondist.

Toimetas
Laur Viirand

Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}

Teade toimetusele edastatud

Sellelt Ip-aadressilt on ligipääs piiratud

Samal teemal

Kommentaare veel ei ole. Ole esimene!

Vasta kommentaarile

+{{childComment.ReplyToName}}:
Vasta kommentaarile
Vasta

Laadi juurde ({{take2}})
Kommenteerimine on lubatud registreeritud kasutajatele!Olete sisseloginud kui {{userAlias}}
Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}
Autendi ja kommenteeri ID-kaardiga.
Lisa uus kommentaar

täna etv-s

foto
Välisilm
Täna 21:40

Välispoliitilisi sündmusi ja Eesti välispoliitikat kommenteerib ning analüüsib Tarmo Maiberg.

täna vikerraadios

foto
Reporteritund. Ootused haldusreformile Lääne-Nigula näitel (1)
Täna 14:05

Esmaspäevase reporteritunni intervjuud on salvestatud Läänemaal, kus haldusreformi käigus plaanivad tänased Lääne-Nigula, Nõva, Noarootsi, Martna ja Kullamaa ühineda suureks Lääne-Nigula vallaks keskusega Taeblas.
Saade püüab anda aimu, millised on ühinemise eel inimeste ootused, mured ja kartused. Teiste seas saavad sõna Nõva lapsevanem Kaidi Silver-Schöbe, Noarootsi ettevõtja Ebekai Härm, Piirsalu külaseltsi eestvedaja Lea Lai. Vallavõimude poolset vaadet annavad usutlustes Kullamaa vallavanem Jüri Ott ning Lääne-Nigula vallavanem Mikk Lõhmus.
Saate autor on Arp Müller.

R2 aastahiti hääletus