Rahvusvaheline televisioonipäev seab keskmesse noored vaatajad
Tänase rahvusvahelise televisioonipäeva keskmes on noored vaatajad, kelles praegused juhtivad teletootjad näevad tugevat tulevikupotentsiaali.
1996. aastal pani Euroopa Liit aluse 21. novembril tähistatavale rahvusvahelisele televisioonipäevale. Selleks on oma jõud ühendanud Euroopa Ringhäälingute Liit, Kommertstelevisiooni Assotsiatsioon ning telekanalite ja raadiote reklaamimüügi organisatsioone ühendav assotsiatsioon EGTA.
Televisioonipäeva puhul jõuab nii Euroopas, Aasias, Kanadas, USAs kui ka Austraalias teleekraanile video, mis näitab, kui olulisel kohal on meedia noorte inimeste elus. Videos saab näha, kuidas noored inimesed üle kogu maailma tarbivad meediat erinevate vahendite, sealhulgas mobiiltelefonide ja tahvelarvutite abil.
Kuigi noored kasutavad televisiooni tarbimiseks lisaks televiisorile mitmeid erinevaid seadmeid, ei ole televisiooni roll noorte vaatajate hulgas Euroopas vähenenud. 15-24-aastased vaatavad päeva jooksul televiisorit 2,11 tundi. Sellest ajast 94,5% vaadatakse hetkel eetris olevaid telesaateid.
"Tänasel päeval on tele-eetris võrratult rohkem ja parema kvaliteediga telesaateid kui kunagi varem ja igal vaatajal on enneolematult suur valikuvabadus - mida vaadata, millal vaadata ja millisel ekraanil vaadata," ütles Euroopa Ringhäälingute Liidu juht Ingrid Deltenre.
Olulisim märksõna on valikute mitmekesisus. "Inimesed on hakanud nautima valikuvabadust, millal saateid vaadata. Kuigi just noor publik on valmis ka saatekavast, reklaamidest ja ekraanipõhisusest loobumise nimel lisatasu maksma, on endiselt kodudes üle maailma esikohal elutoa televiisor," rääkis EGTA juht Jan Isenbart.
"Viimasel aastakümnel tekkinud võimalused on loonud teletootjatele peaaegu piiramatud võimalused," lisas ta.
Juhtivad teletootjad kinnitavad, et televisiooni mõju on võimatu üle tähtsustada. See juhib vaatajate tähelepanu ülemaailmsetele probleemidele ning kõige mõjukamatele ja olulisematele sündmustele nii majanduses kui ka elus laiemalt. See on osa meie kõikide eludest.
Selleks, et rahvusvahelist televisioonipäeva tähistada, on vaatajad oodatud sel päeval sotsiaalmeediasse postitades kasutama märksõnu #WeloveTV ja #WorldTVDay.
Toimetaja: Heikki Aasaru