Kaju: Kallase kampaania vajanuks rohkem "käärime käised üles" stiili
Presidendivalimiste ajal Marina Kaljuranna kampaaniat juhtinud Andreas Kaju leiab, et Siim Kallase kampaanias väljendus sageli väsinud olek, seda oleks aga pidanud tasakaalustama "käärime käised üles" intervjuudega.
Andreas Kaju ning Siim Kallase kampaaniameeskonda kuulunud suhtekorraldaja Gerrit Mäesalu rääkisid meediakonverentsil "Duett x duell", kuidas loodi presidendikandidaatide kuvandeid, ning vestlust modereerinud ERRi uudistetoimetuse juht Urmet Kook palus neil vastastikku hinnata, mida teine kampaaniameeskond võinuks teisiti teha.
Kaju ütles, et Kallase kampaania algus oli tema hinnangul veidi rabe, sest ta polnud piisavalt valmis keerulistele küsimustele vastama.
"Seda oleks saanud puhtalt treeningu ja koostöö ja asjade läbimõtlemisega algusest peale parandada. See hoidis natuke kampaaniat tagasi," sõnas Kaju.
Teise silmatorkava asjana tõi ta välja, et paljudes Kallase meediakajastustes oli põhisignaaliks frustratsioon tänase poliitilise klassi ja oma erakonnaga, mis väljendus pildikeeles. "Neli-viis pilti lugude kõrval ekspluateerisid väsinud olemist. See oli narratiiv, mis temal oli kujunenud, et tugev riigimees, aga justkui väsinud. Seda oleks saanud tasakaalustada "käärime käised üles" intervjuudega," ütles Kaju.
Mäesalu tõi Marina Kaljuranna kampaania nõrga küljena välja, et nad oleksid pidanud vähem rääkima sellest, kui keeruline on maailm ja kui keerulised on probleemide lahendused, ja joonistama välja kolm kuni viis põhipostulaati, millest lähtuda ja mida konkreetsemalt välja tuua.
"Vastused jäid laialivalguvaks ja lõpuks ei saanudki aru, mis on mingis küsimuses Kaljuranna seisukoht," nentis ta.
Rääkides Donald Trumpi valimisvõidu mõjust Eesti poliitikale, rääkisid Kaju ja Mäesalu, et kindlasti on see õppetund, et tulevikus suunatakse kampaaniaraha järjest rohkem sotsiaalmeediasse ning telekanaliteni jõuab ilmselt vähem raha. Samas on oma isiklike kanalite omamine Kaju kinnitusel jätkuvalt väga kasulik, nagu on ka Keskerakonnalt õpitud. Need tagavad otseinfo jõudmise lõpptarbijateni, minnes trükimeediast mööda.
"Kui koalitsioon peaks vahetuma, siis Tallinna TV-d keegi kinni ei pane, eelarve aina kasvab," prognoosis suhtekorraldaja.
Toimetaja: Karin Koppel