Politsei: veokite ja busside tehniline olukord on rahuldav
Ehkki sel nädalal toimus ühel päeval mitu liiklusõnnetust veokitega, kus purunesid rehvid ning hiljaaegu saatis Soome politsei Eesti-Soome piirilt tagasi pooled veokid, mis olid tehniliselt korrast ära, leiab Eesti politsei, et olukord on rahuldav.
Kuigi busside osakaal kõigist liiklusõnnetustest on väike, on selliste õnnetuste korral potentsiaalne ohvrite hulk tavapärasest suurem. Seetõttu on iseäranis oluline, et busside tehniline seisukord oleks kontrollitud ja nõuetele vastav. Ka õnnetusse sattuv veok on oma massi tõttu kaasliiklejatele ohtlik, sest väiksema masinaga kokku põrgates jääb paratamatult kaotajaks väiksem.
Politseimajor Kalmer Tikerpe kinnitab, et probleemid veokite ja bussidega ei piirdu üksnes rehvide või muude tehniliste puudujääkidega, pigem satutakse liiklusõnnetusse inimlike valearvestuste tõttu. "Ettevaatlikkuse puudumine manööverdamisel, ebapiisava pikivahe hoidmine, oludele mittevastav sõidukiirus," loetleb Tikerpe.
Tikerpe sõnul ei saa viimase nädala liiklusõnnetuste puhul veel sajaprotsendiliselt kinnitada, et põhjuseks oli just rehvi purunemine, sest seda peab näitama uurimine, küll aga tõdeb ta, et probleem on olemas.
Politseimajor leiab, et kõiki tehnilisi puudujääke ei saa asetada samale pulgale, mistõttu ei maksa Soome politseireidi tulemusi üle tähtsustada. "On väheohtlikud vead ja eriti ohtlikud vead - viimasel juhul ei tohi sõiduk edasi liigelda," selgitab Tikerpe.
Probleem asub rooli ja istme vahel
Tehniliste vajakajäämistena nimetab Tikerpe nii rehvirõhku, mustri jääksügavust, sisemisi ja välimisi vigastusi, aga ka vedelike leket ja sõidumeeriku nõuete rikkumist. "Bussi- või autojuht peaks hommikul garaažist väljudes ja enne sõitma asumist veenduma, et tema sõiduk on tehniliselt korras: rehvid, tuled, seadmed. Ohutus hakkab pihta ikka igaühest endast," paneb politseiametnik südamele.
Laias laastus on muresid veokitega kolm: ei peeta kinni töö- ja puhkeaja nõuetest, tehnoseisund on nõuetele mittevastav ja masinad sõidavad ülekoormusega. Ehkki veokijuhid on viidanud tööandjate nõudmistele, mis nende kolme kategooria rikkumisteni on viinud, vaatab Tikerpe ikkagi just sõidukijuhtide otsa.
"Ikkagi sõidukijuht vastutab sõiduki tehnilise seisundi eest. Töö- ja puhkeaeg on samamoodi juhi nõue ning ta peab oma aega planeerima. Ka ülekoormuse puhul vastutab juht, tema võtab selle koorma ju peale," selgitas Tikerpe. Ta leiab, et veokijuht peab laskma endale koostada graafiku, mis vastab seaduse nõuetele.
"Olukord on läinud aasta-aastalt paremaks, aga palju on veel ära teha," möönab Tikerpe. Selleks jätkab ka politsei regulaarsete reididega.