Ekspert: oma märgiga on lihtsam meelitada riiki investoreid ja talente
Hollandlane Peter Kentie, kes pakkus välja uue Eesti märgi kavandi, ütles, et tema ideed edasi arendades oleks sellega võimalik kõnetada mitmeid keeli rääkivaid riike ning ka selle sõnumiga on võimalik edasi mängida. Riikide ja linnade maine arendamist nõustava Marcus Anderssoni sõnul on riigi märgiga lihtsam meelitada investoreid ja talente.
Eindhoveni linna turundusjuht Peter Kentie ütles "Aktuaalsele kaamerale", et tema kavatsuse taga on armastus Eesti vastu.
ESTonishing konseptsiooni on kritiseeritud sellepärast, et see kõnetab vaid ingliskeelset maailma ning seal on kasutatud vaid ülivõrdeid, kuid ükski riik ei saa väita, et ta kõiges parim. Kentie ütles, et tegelikult annab selle konseptsiooni puhul mõelda ka raamidest väljapoole.
"EST on kasutusel ka prantsuse keeles, ka hispaania keeles ja saksa keeles - bESTe. Sellega saab mängida. Teine argument, mis on liiga raamides, puudutab seda, et te olete kontseptsiooni järgi kõiges parimad. Ma ei mõelnud seda päris nii. Mõtlesin, et te olete lihtsalt EST - et selle riigi puhul on midagi EESTI-likku. Te võite ühtlasi olla ka kõige kummalisemad, naljakamad ja süngemad. Neid ülivõrdeid saab kasutada selleks, et tekitada inimestes huvi teie riigi vastu," selgitas Kentie.
Ta rääkis, et tema konseptsioon ongi praegu idee algus, mille külge tuleks siduda tugeva taustalooga Eesti ja eestlaste väärtused.
Täna Tallinnas toimunud kohabrändimise konverentsil esinenud riikide ja linnade reputatsiooni ja innovatsiooni arendamist nõustav Tendensor Internationali tegevjuht Marcus Andersson ütles, et riigi või rahvuse märk on väga oluline mitmel põhjusel.
"Brändiga on lihtsam meelitada riiki investoreid, uusi residente ja talente. Lihtsam on meelitada ka ärimehi ja ettevõtjaid. Riiki kujutatakse rahvusvahelises meedias soodsamalt. Diplomaatia muutub lihtsamaks," rääkis ta.
Andersson lisas, et brändi loomisel on oluline kaasata võimalikult palju ühiskonna osapooli.
"Ei saa lihtsalt midagi välja mõelda ja kõigile kuulutada. On vaja, et kodanikud, üliõpilased, firmad ja ülikoolid oleks ka "pardal". Loomulikult on vaja head toodet, ilma selleta ei ole ka head lugu. Ja Eestil on minu meelest hea lugu, mitu head lugu isegi tegelikult," ütles ta.
Üks asi, mida Andresson soovitab Eestil maailmale reklaamida, on e-riik.
Toimetaja: Merili Nael