110 000 eurot Tallinna olematule ombudsmanile

27.11.2011 12:19
Rubriik: Eesti
Tallinna järgmise aasta eelarve näeb ette ligi 110 000 euro eraldamist linna ombudsmanile ja tema büroole. Tänavuse aasta eelarves oli sellel real 25 500 eurot, kuid mida senini pole, on ombudsman.
Tänavu kevadel heaks kiidetud eelnõu järgi pidi Tallinna volikogu kantselei täienema 1. juulist uue struktuuriüksuse, sõltumatu õigusvahemehe ehk ombudsmani bürooga, kus lisaks ombudsmanile veel tema nõunik ja abi. Nüüdseks on möödas viis kuud, kuid ühtegi inimest ombudsmani kohale veel leitud pole.

"Tänavuse aasta eelarves nähti ette, et 1. juulist saab selle ameti Tallinnas sisse viia, aga see ei tähenda, et 1. juulist oleks pidanud keegi kindlasti tööle hakkama," rääkis volikogu esimees Toomas Vitsut ERR-i uudisteportaalile.

Juba eraldatud 25 500 eurot kantakse Vitsuti kinnitusel järgmise aasta eelarvesse üle.

Küsimusele, kas vähemalt tuleva aasta jaanuariks on kandidaat leitud, märkis Vitsut, et küll ajakirjandus sellest õigel ajal teada saab. "On kaalutud erinevaid variante, aga me ei ole veel otsustamiseni jõudnud."

Korra järgi nimetab ombudsmani ja vabastab ametist linnavolikogu esimees volikogu heakskiidul.

Ametikohale võib nimetada vähemalt 21-aastase Eesti kodaniku, kes valdab eesti keelt seadusega või seaduse alusel sätestatud ulatuses ning kes on omandanud õiguse õppesuunal vähemalt riiklikult tunnustatud magistrikraadi. Linna ombudsmani palgaaste on vahemikus C9-C13 kuupalgamääraga 2218-2774 eurot.

Vitsuti hinnangul oleks ombudsman demokraatia huvides, et luua kohaliku omavalitsuse täitevorganist sõltumatu vahemehe institutsioon. "Selle kaudu leiaksid lahenduse elanike ja omavalitsusliku täitevvõimu tegevusest või tegevusetusest tulenevad vaidlused."
Toimetas
Priit Luts

Samal teemal

Kommenteeri

reCaptcha: