50 000 sõidukit võivad saada sundkindlustuse
Igal liiklusregistris registreeritud mootorsõidukil või haagisel peab olema liikluskindlustuse leping ning kui lepingu sõlmimise kohustus on täitmata, rakendub sundkindlustus.
Mullu jõustunud liikluskindlustuse seaduse üleminekusäte vabastas liikluses mittekasutatavad sõidukid 12 kuuks lepingu sõlmimise kohustusest, kuid tänavu 1. oktoobril see üleminekuaeg lõppeb.
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) juhatuse liikme Lauri Potsepa sõnul puudutab üleminekuaja lõpp umbes 50 000 sõiduki omanikku või vastutavat kasutajat.
"Seaduse jõustudes oli liikluskindlustuse poliisita üle 100 000 sõiduki. Eeldati, et need on sõidukid, mida ei kasutata. Üleminekuaeg anti selleks, et seisva sõiduki omanikud saaks sõiduki liiklusregistrist kustutada. Paraku on paljud sõidukiomanikud jätnud sundkindlustuse ohu tähelepanuta," nentis Potsepp.
LKF palub omanikel oma auto, mopeedi, haagise või muu sõiduki liikluskindlustuse kehtivus üle vaadata.
"Kui sõidukit kasutate, tuleb sõlmida liikluskindlustuse leping. Kui liiklusregistris on arvel sõiduk, mida ei kasutata, tuleb see sõiduk sundkindlustuse vältimiseks registrist kustutada," ütles Potsepp.
Arvestatav osa sundkindlustuse ohus sõidukeist seisavad kasutuseta, kuid samuti on sundkindlustuse ohus sõidukeid, mille liiklusregistri järgne omanik on müünud ega oma enam teavet sõidukist.
Sundkindlustus on registripõhine, mistõttu tuleb tähelepanelik olla ka neil, kes arvavad, et sundkindlust neid ei puuduta.
Sundkindlustust on mõistlik vältida, sest sundkindlustuse kindlustusmakse on tavalisest liikluskindlustusest oluliselt suurem ning sundkindlustusega sõidukiga kahju põhjustamisel tuleb kahju põhjustajal maksta 640 eurone omavastutus.
LKF on liikluskindlustuse seaduse alusel kindlustusandjate poolt asutatud ühing, mille peamine ülesanne on täita liikluskindlustuse garantiifondi rolli ja ning hallata liikluskindlustuse registrit.
LKF hüvitab kindlustamata või tundmatuks jäänud sõidukiga tekitatud kahjud. LKF on lüli liikluskindlustuse rahvusvahelises võrgustikus, täites nii Euroopa Liidu nõuetest tulenevat teabekeskuse ja hüvitusorgani rolli kui ka rahvusliku büroo rolli Rohelise Kaardi süsteemis. LKF-i juures tegutseb ka liikluskindlustuse lepitusorgan.
Toimetaja: Marek Kuul