Ummikus autode heitgaaside tõttu oli Ülemiste tunnel tipptunnil suletud
Tallinnas oli Ülemiste tunnel hommikusel tipptunnil suletud ning Tartu maantee suunal tekkis seetõttu suur marsruuti muutnud autodest koosnev ummik. Sulgemise põhjuseks oli Laagna teel toimunud sõiduauto ja bussi kokkupõrge, mistõttu jäi tunnelisse seisma nii palju autosid, et sinna kogunes vingugaasi.
Tunneli sulgemisest teavitasid liiklejaid kella 8.20 ajal elektroonilised tablood. Sellele vaatamata olid paljud autojuhid tunnelisse sisenenud ja üritasid välja tagurdada. Politsei pressiesindaja sõnul oli 8.45 paiku seal tavapärane liiklusrütm taastunud.
Tallinna kommunaalameti hooldusosakonna juhataja Ago Vill ütles teisipäeval kella 11.30 paiku ERR-ile, et temal andmed tunneli sulgemise kohta puuduvad, kuid mõne minuti pärast selgitas ta välja, et seda otsustas teha linna transpordiamet.
"Laagna teel varahommikul juhtunud liiklusõnnetuse tõttu jäid autod tunnelisse ummikusse ja heitgaaside tõttu muutus seal niivõrd umbseks, tekkis vingugaas," vahendas Vill transpordiametist hangitud teavet. Olukord lahenes talle teadaolevalt, kui politsei suunas avariipaigast autod ümbersõidule.
Vingugaas kogunes liiklusseaduse eiramise tõttu
Tallinna transpordiameti liikluskorraldusosakonna juhataja Talvo Rüütelmaa ütles ERR-ile, et vingugaas kogunes seetõttu, et autojuhid eirasid liiklusseaduse kohustust tunnelis liiklusseisaku korral mootor välja lülitada. Samuti sattus tema sõnul tunnelisse auto, mille vingugaasi heitmete tase oli tõenäoliselt üle lubatu.
"Juhul kui on tunnelis liiklusseisak, siis liiklusseadus kohustab sõidukijuhti koheselt mootori välja lülitama. Seda kahjuks täna ei juhtunud. Selleks, et liiklusohutust tagada ja vingugaasi taset vähendada, suleti tunnel," selgitas Rüütelmaa.
Rüütlemaa sõnul on tegemist ettevaatusabinõuga. "Kui sinna tunnelisse sõidab mõni mootorsõiduk, mis ei ole tehniliselt korras, mis tehnoülevaatuselt läbi ei läheks vingugaasi heitmete poolest, siis see põhjustabki seda."
"Tunnel on tegelikult nii ehitatud, et tunneli suudmed on erinevatel kõrgustel ja õhu liikumine toimub pidevalt. Aga kui sinna tuleb sisse ekstra tossav auto, nagu täna juhtus, siis on see võimalus olemas. Vastavalt olukorrale reageeriti ja olukord lahenes," lausus ta.
Kui autod saavad liikuma ja liiguvad kasvõi esimese käiguga, siis Rüütelmaa sõnul probleemi ei ole. Täna aga tekkis liikluses seisak, mis kestis rohkem kui viis minutit.
ERR küsis Rüütelmaalt, kas sellisel puhul oleks võimalik paigaldada tunnelisse teavitustablood, kuhu instruktsiooni kuvada saaks.
Rüütelmaa tablood tunneli pikkuse tõttu heaks lahenduseks ei pidanud, ent pakkus välja heliteavituse. "Me oleme kaalunud täiendada tunnelisüsteemi heliteavitusega," ütles ta.
Toimetaja: Indrek Kuus