Fotod: maanteeameti Rapla teenindusbüroo teenuste ümberkorraldus tõi kohalikud ettevõtjad meelt avaldama
Maanteeamet avalikustab kuu aja pärast, milliste liiklusregistri teenindusbüroode tegevus korraldatakse ümber ja millised suletakse arvestades piirkonnale vajalike teenuste eripära. Esimesena hakkavad ümberkorraldused lähipäevil kehtima Rapla teenindusbüroos.
Liiklusregistri teenuste vähenemine puudutab Rapla maakonnas enam kui 20 ettevõtet, kelle hinnangul toovad muudatused kaasa teenuste kaugenemise ja äritegevuse kallinemise, mis omakorda süvendab ebavõrdset konkurentsi, vahendasid ERR-i raadiouudised ja "Aktuaalne kaamera".
Vihale aetud ettevõtjad kogunesid täna keskpäeval maanteeameti Rapla teenindusbüroo juurde. Üks ettevõte, keda ümberkorraldused valusalt puudutavad, on osaühing Agomer Rehvid, mis müüb Norra kasutatud veoautosid.
Ettevõtte müügijuhi Merle Jõulu sõnul ei saa väljaspoolt Euroopa Liitu toodud veokit e-teeninduses registreerida, sest veoki ülevaatuseks ja registreerimiseks tuleb minna teenindusse. "Alates homsest on Rapla büroos veokitele ülevaatus teinud töötaja koondatud ja järelikult peab tulema inimene Sauelt ülevaatust tegema," selgitas Jõulu.
"Ma ei tea, kas see on nüüd riiklik kokkuhoid, kui inimene peab hakkama eelbroneeringu alusel Sauelt käima ülevaatust tegemas," küsis Jõulu. Ta lisas, et need ettevõtjad, kes müüvad EL-i toodud sõiduautosid, ei saa näidata eelregistreerimist ega võtta sõiduvahendit arvele. "Milles on see vahe, et konkurentsiseadust niimoodi rikutakse," küsis Jõulu.
Meelt avaldama kogunenud ettevõtjaid häirib, et maanteeamet langetab otsuseid nendega nõu pidamata.
Kuna Kuusikul müüdavad haagised tuleb edaspidi arvele võtta Sauel, Pärnus või Paides, siis ettevõtja peab arvestama 150-eurose lisakuluga, mis soosib ettevõtja hinnangul ebavõrdset konkurentsi.
"Suletakse sisuliselt büroo, inimesed on koondatud ja ikka mingit informatsiooni ei liigu. Räägitakse kogu aeg: ma arutame, analüüsime, mõtleme, kalkuleerime, me teavitame, aga tegelikkus on hoopis teine. Vastuseid ei ole, ei pakuta mingisuguseid lahendusi, aga lihtsalt hävitatakse täna toimuvat süsteemi," ütles Jarex Invest OÜ omanik Rene Kokk.
Muudatused avalikustatakse järgmise kuu alul
Maanteeameti peadirektor Priit Sauk ütleb, et amet plaanib üle vaadata kogu teenuste paketi, mida pakutakse liiklusregistri teenindusbüroodes üle Eesti. "Igale maakonnale ja teenusele lähenetakse erinevalt ning muudatused leiavad juba lähipäevil aset Rapla teenindusbüroos aga teiste Eesti büroode kohta pole otsuseid tehtud," sõnas Sauk.
Maanteeameti peadirektori sõnul käib praegu analüüsiperiood ning järgmise kuu alguses tehakse otsused. "5. juulil me ka avalikult kommunikeerime, mis saab teistest Eesti büroodest ja neis pakutavatest teenustest," lisas Sauk.
Siin ongi põhjus, miks kohalikud inimesed on rahulolematud nii Raplas kui Jõgeval. Raplamaa omavalitsuste liidu täiskogu heidab maanteeametile ette salatsemist, kavandatavaid muudatusi pole kooskõlastatud ei omavalitsuste ega maavanemaga.
Millistes büroodes ümberkorraldusi tehakse ja millised suletakse, sellele maanteeameti juht ei vasta ka pärast korduvat üleküsimist.
Sõiduõpe muutub kvaliteetsemaks
Kuna sõidueksami vastuvõtjad viiakse teenidusbüroode alt eksamikeskuse alla, siis ka Raplas sõidueksamit enam teha ei saa. Priit Sauk ütles, et see muudatus parandab sõiduõppe kvaliteeti.
"Ma väidan, et koolitus on kvaliteetsem, kui õpilane õpib sõitma kõigis liikluskeskkondades üle kogu Eesti. See väide, et nad ei saa Tallinna liikluses hakkama on kahetsusväärne ja tõesti peavad koolid midagi ümber mõtlema oma koolitusprogrammides ja tooma õpilasi õppesõidule suurematesse linnadesse," leidis maanteeameti peadirektor.
Rapla Autokooli omanik ja sõiduõpetaja Mati Andrespok ütles, et tehtud ei ole ühtki analüüsi, mis näitaks, et Raplas sõidueksami teinud inimesed sõidaksid halvemini kui teised.
"Meile püüti tõestada, et me sõidame eksamil ainult mööda sisseõpitud rada. Ei ole ju mingit analüüsi, et Rapla inimesed sõidaksid halvemini kui teised. Ja mis hakkab inimestele maksma kõik see, kui nad peavad hakkama väljaspool eksamit tegemas käima?" rääkis Andrespok.
"Need otsused on ka põhjendatud. Aga lihtsalt sõltub sellest, kes kuipalju tahab kuulata, aru saada ja kaasa mõelda," kommenteeris Sauk.
Priit Sauk lisas, et maanteeameti teenindusbüroode töö korraldatakse ümber eelkõige kuna büroode külastatavus on vähenenud, umbes 35 protsenti asjaajamisi tehakse interneti vahendusel.
Toimetaja: Allan Rajavee