Ligi: erivajadustega laps võib haridust omandada ka suures koolis
Haridus- ja teadusminister Jürgen Ligi sõnul on Eesti haridussüsteemis piisavalt tugiteenuseid, mis aitaksid erivajadustega lastel õppida koos tavaõpilastega. Ühtlasi kinnitas Ligi, et kuigi OECD nentis, et tugiteenused vajavad parandamist, kiitis organisatsioon heaks Eesti arengusuunad.
Jürgen Ligi ütles "Aktuaalsele kaamerale" antud intervjuus, et ka erivajadustega lapsed võiksid sobida suurematesse koolidesse. "Meil on OECD kõige väiksemad klassid ja spetsialistid ei soovita erivajadustega lapsi tavalistest õpilastest eraldada," märkis Ligi.
Haridusminister lisas, et loomulikult on ka neid õpilasi, kes peavad olema ka väiksemas klassis või osalema individuaalõppes. "See on kõik see, mida me edendame ja OECD soovitab samal teel jätkata," sõnas Ligi.
"Täiusest me oleme kaugel, kuid suund on õige. Kindlasti oleks vale suund see, et defineerimata vanemate erisoovid saaksid hariduspoliitiliste muutuste aluseks," toonitas Ligi. Ta märkis, et praegu ei vaielda selle üle, kas tegeleda defineeritud erivajadustega, vaid debatt käib vanemate soovide kohta.
Minister lisas, et Eesti koolides on OECD statistika kohaselt Euroopa kõige väiksem osakaal neid lapsi, kes ei saa oma õpingutega hakkama. "Alati on väga nõrku ühiskonna liikmeid aga me oleme nendega veel suhteliselt hästi hakkama saanud, kuna uuringud näitavad, et me oleme kõige ühtlasema haridustasemega riik," kinnitas Ligi toetudes uuringutulemustele.
Toimetaja: Allan Rajavee