Kriitikute hinnangul muutub Reidi tee ehitusega juurdepääs Russalkale tülikamaks (1)

Video
Vahur Lauri
11.04.2016 21:06
Rubriik: Eesti

Sügisel alustatakse Tallinnas tee-ehitust Russalka monumendi juurest Vanasadamani. Kriitikud leiavad, et Reidi tee puhul on kaks sõidurada mõlemas suunas liiga palju ning juurdepääs Russalkale muutub tülikamaks.

Uus tee kulgeb Vanasadamast Russalkani piki mereäärt. See peab vähendama sadamast tulevat autode voogu Narva maanteel, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Uus tee muudab mereäärt.Russalka ja sadama vahelise ala sadamapoolses otsas laiub praegu tühermaa. Seal asub vana lõbustuspargi plats ning sinna ehitatakse Tivoli uut elurajooni.

Veel hullem näeb välja Tivolist mere poole jääv endise sõjaväeosa territoorium, mille varemete vahel vedeleb ehitusprügi. Seal laiuvale tühermaale on plaanitud parkla ja sinna kolib D-terminali sissemeldimispääsla.

Mereäär peaks avatama linlastele ning peaaegu 2,5 kilomeetri pikkuse neljarajalise sõidutee ääres on ka kergliiklusteed. Ajaloolisi kohti ilmestavad infotabelid.

Kriitikud leiavad, et praegune lahendus on parem kui eelmised, mis nägi ette kolm sõidusuunda mõlemas suunas praeguse kahe asemel.

Kuid nende arvates arvestab Tallinn ikka veel teid planeerides rohkem autojuhtide kui värskes õhus liiklejatega.

"Jalakäijate ühendus ei ole väga sujuv. Näiteks ei pääse sealt Kadrioru peateljelt lossi juurest Russalkani - kus telg ristub, ei ole jalakäijate ühendust," rääkis Eesti arhitektide liidu president Katrin Koov.

"Seal on nii head kui ka halba. Muret teeb see, et mulle tundub, et me näeme Tallinna tulevikku kui autolinna tulevikku. Me rajame juurde mitu rida, et Viimsi poolt saaks tulla veel enam autosid peale kesklinna," kommenteeris poliitik Yoko Alender.

Tallinlase Teele Pehki sõnul tahavad inimesed, et mereäär oleks valdavalt ratturitele ja kõndijatele ning ühistranspordiga lihtsalt ligipääsetav.

Linn ütleb omalt poolt, et nemad on niigi sõiduteid ahendanud ja rohkem ei saa.

"Brutopinda sellesse piirkonda on umbes 500 000 ruutmeetrit. - kordades rohkem Porto Franco alast. Seda liiklust sisse ja välja on vaja juhtida. Seda mahtu tekib sinna suurel määral," ütles Tallinna kommunaalameti juhataja asetäitja Reio Vesiallik.

Linnaplaneerijad ja vabas õhus liiklejad vaidlevad edasi. Liiklusuurijad väidavad, et kui ehitada autotee, tuleb juurde autosid, kui aga kergliiklustee, siis jalakäijaid ja väntajaid.

Tee valmib järgmise aasta lõpus.

Toimetas
Merili Nael

Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}

Teade toimetusele edastatud

Sellelt Ip-aadressilt on ligipääs piiratud

Samal teemal

Kommentaare veel ei ole. Ole esimene!

Vasta kommentaarile

+{{childComment.ReplyToName}}:
Vasta kommentaarile
Vasta

Laadi juurde ({{take2}})
Kommenteerimine on lubatud registreeritud kasutajatele!Olete sisseloginud kui {{userAlias}}
Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}
Autendi ja kommenteeri ID-kaardiga.
Lisa uus kommentaar