Linna võib Gonsiori tänavava ümberehitusprojekti tõttu oodata ees kohtutee

Video
Tiina Jaakson
30.04.2016 19:10
Rubriik: Eesti

Tallinna linnaplaneerimine ja liikluskorraldus tekitab linlastes üha enam pahameelt. Üks pahameele allikaid on Gonsiori tänava ümberehitusprojekt, kuhu kavandatakse ühissõidukirada ja sõiduautodele üht muutsuunaliiklusega sõidurada. Linna võib ees oodata kohtutee.

Tallinna transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa rääkis "Aktuaalsele kaamerale, et Lasnamäed ja kesklinna ühendava Gonsiori tänava liikluslahendus on kavandatud nii, et kumbagi sõidusuunda tuleb üks ühissõiduki rada ja tee keskele muutsuunaliiklusega sõidurada, mis peaks viima hommikuse liiklusvoo linna ja pärastlõunase voo linnast Lasnamäele.

"Muutsuuna liiklusega sõidurada oleks esimene Eestis. Hommikul valgusfoorid lubaksid sõidukid suunas kesklinna ja pealelõunat kesklinnast väljapoole," selgitas Rüütelmaa.

Lasnamäelt tulijaile pakutakse ümbersõiduks pööret Türnpu tänavalt Tartu maanteele.

Gonsiori tänava ümberkorraldamise põhjenduseks ütles Rüütelmaa, et seal just ühissõidukid põhiliselt liiklevadki.

"Bussid, taksod, marsruuttaksod.Igas minutis on praktiliselt ühissõiduk või kaks," kinnitas ta.

Kui linna sõnum on, et Gonsiori tänav rekonstrueeritakse ühistranspordisõbralikuks, et suurendada linnas ühistranspordiga liiklemise osakaalu, siis Kadrioru elanik, vandeadvokaat Indrek Veso ütles, et tegelikult käitub linn silmakirjalikult, sundides ise inimesi autodega liiklema.

Ta selgitas, et lasteaiakohti ei kindlustata kodu lähedale, vaid terve Tallinna piires ja ka Kadrioru Saksa gümnaasumi lastel tuleb hakata käima Sikupilli koolis, mis pole tegelikult Kadrioru piirkond. Vanemad lihtsalt on sunnitud lapsi kodust kaugemale kooli ja lasteaeda viima.

"See teeb linna palju rohkem ummikuid juurde, kui autod suunatakse kõrvalolevatele tänavatele - Tartu maantee, Narva maantee -, kus on juba praegu niigi suured ummikud. Samas jääb selle tulemusega Gonsiori tänav sisuliselt tühjaks," rääkis Veso.

Gonsiori tänava bussiliikluse kohta ütles ta, et seal sõidab neli bussiliini ja kell 8 hommikul kasutavad bussid Gonsiori tänavat kokku 27 korda tunnis, sõites näiteks Laulupeo peatusest kuni Kunstiakadeemia peatuseni 5-6 minutiga. Tänava sulgemisega võidavad bussid tema sõnul mõne minuti.

"Ja siin on ka küsimus selles, et see aeg, mida linn võidaks, on üks kuni kaks minutit selle kilomeetri peale. Aga samas autojuhtidele toob see kaasa oluliselt pikema teekonna nii ajaliselt kui kilometraažilt," rääkis Veso.

Indrek Veso kaalub planeeringu vaidlustamist halduskohtus. "Kui see linna plaan läbi surutakse, siis ma suure tõenäosusega lähen," ütles ta.

Gonsiori tänava rekonstrueerimisprojekti üle toimub tuleval neljapäeval arutelu kutuurikatlas.

Toimetas
Merili Nael

Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}

Teade toimetusele edastatud

Sellelt Ip-aadressilt on ligipääs piiratud

Samal teemal

Kommentaare veel ei ole. Ole esimene!

Vasta kommentaarile

+{{childComment.ReplyToName}}:
Vasta kommentaarile
Vasta

Laadi juurde ({{take2}})
Kommenteerimine on lubatud registreeritud kasutajatele!Olete sisseloginud kui {{userAlias}}
Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}
Autendi ja kommenteeri ID-kaardiga.
Lisa uus kommentaar

Täna ETV2-s

Teemaõhtu: Evald Hermaküla 75

Pühapäeval alates 19.30

täna vikerraadios

foto
Keelesaade. Perekonnanimede eestistamisest

"Eestlasele eesti nimi!"
Sellise hüüdlause all algas 1934. aasta sügisel kampaania perekonnanimede eesistamiseks, kuna umbkaudu ligi pooled vabariigi kodanikest kandsid võõrkeelset perekonnanime.
Millal perekonnanimede eesistamine tegelikult algas, missuguseid nimesid endale võeti, missuguseid nimesid ja miks võtta ei saanud ja kuidas nimevahetus oli korraldatud, räägib Eesti Isikuloo Keskuse juhataja Fred Puss (pildil).

Saate autor on Piret Kriivan. Kuula 4. detsembril kell 15.05.

R2 aastahiti hääletus