Audiogalerii 8. juulil: parvlaevade järjekordsest hilinemisest, mupo volituste suurendamisest ja Dallases tapetud politseinikest
ERR.ee kokkuvõte sündmustest, mis mõjutasid 8. juuli uudistepäeva.
Ka Türgist tellitud parvlaevad ei jõua õigeks ajaks Eestisse
Sarnaselt Poolas ehitatavatele parvlaevadele ei jõua ka Türgis valmivad laevad kokkulepitud ajaks Eestisse. TS laevade OÜ juhatuse esimees Kaido Padar ütles, et graafikust mahajäämise põhjuseks on probleemid juhtimisseadmetega. Laevad peaksid siiski 1. oktoobriks liinile jõudma.
Ministeeriumi plaan annab mupole õiguse jõudu kasutada
Siseministeerium tahab osa politsei ülesannetest anda kohalikele omavalitsustele. Kohalikud korrakaitseorganid, nagu Tallinna munitsipaalpolitsei saaksid nii õiguse kasutada jõudu. Näiteks võiks munitsipaalpolitsei tegeleda liiklusjärelevalvega ja purjus inimeste kainestusmajja viimisega.
Snaiprid tapsid USA meeleavaldusel viis politseinikku
USA-s Dallases toimunud politseivägivalla vastasel meeleavaldusel tapsid snaiprid viis politseinikku ja haavasid veel kuut. Kolm kahtlusalust on kinni peetud ja ühega peetakse läbirääkimisi. Samas pole võimud kindlad, kas kõik süüdlased on kinni peetud.
Tallinnas on passitaotluse esitamise järjekord kolm nädalat
Tallinnas on isikuttõendavaid dokumente väljastavate teeninduspunktide sulgemine viinud selleni, et järele jäänud kahes teeninduspunktis ulatuvad järjekorrad nädalatesse. Passilaua ametnikud soovitavad pealinlastel, kel passi tellimisega kiire käes, pöörduda näiteks Haapsalu või Rapla teeninduspunktidesse, kus järjekordi pole.
Palo kritiseeris Michali plaani ühendada riigi transpordiettevõtted
Endine majandusminister Urve Palo ei mõista, miks praegu ministriportfelli hoidev Kristen Michal tahab läbi suruda kava, mis ühendaks riiklikud transpordiettevõtted ühe valdusfirma alla. Michal ei ole Paloga nõus ja nimetab kolaitisoonipartneri kriitikat üllatavaks.
Lehis sõidupäevikute kaotamisest: valikuvariante peab rohkem olema
Maksumaksjate liidu juht Lasse Lehis ei toeta segakasutuses olevate autode sõidupäevikute kaotamise ideed. Veelgi enam, ta peab seda ebaseaduslikuks.
Kuna maksustatakse mõttelist palgalisa, mida tööauto kasutamine töötajale tähendab, tuleks Lehise sõnul jälgida just töö- ja erasõitude määra, mida saab teha üksnes sõidupäeviku abil.
Vaid töösõitudeks kasutatavate autode kleebistamise lahendust peab Lehis liiga robustseks lähenemiseks, sest ettevõtjatele antakse valida, kas maksta erisoodustusmaksu täie rauaga või saada 100-protsendiline maksusoodustus.
Toimetaja: Siim Lõvi, Merit Maarits