Pärnumaal toimus suur päästeõppus
Pärnumaal mängiti läbi raudteel juhtunud suurõnnetuse laadne sündmus eesmärgiga suuredada ametkondade vahelist koostööst. Raudteeõppust juhtis Lääne päästekeskus ning sellest võttis osa politsei, kiirabi, päästeamet ja Elron. Sarnane õppus toimus viimati Pärnumaal ligi kümme aastat tagasi.
Õppuse legendi järgi toimus raudtee ülesõidukohal liiklusõnnetus reisirongi, ohtlikku ainet vedava veoki ja kahe sõiduauto vahel. Üks autodest oli kraavis, teine aga sõiduteel. Lekkima hakkas ka ohtlikku ainet vedava sõiduki tsistern, vahendas "Aktuaalne kaamera".
Pärnumaa päästepiirkonna juhataja Margo Tammepõld ütles, et õppus algas juba isegi varem.
"Tegelikult nii-öelda õppus hakkas juba pihta meil paar peatust siit Pärnu poole, kus rongis oli meil isik, kes märatses ja hakkas ka relvaga ähvardama ja klienditeenindajad ja reisijad pidid sellise olukorraga kenasti hakkama saama," rääkis Tammepõld.
Selle tagajärjel toimuski kokkupõrge mitme sõiduki vahel ning kannatanuid oli nii rongis kui ka autodes.
Viimase kümne aasta jooksul on see Pärnumaa suurim päästeõppus. Osalejaid on ligi poolsada. Ka varem on Pärnumaal suurõppuseid korraldatud, kuid just raudteeõppust pole toimunud aastaid. Koostööd pidid sündmuspaigal tegema kõikide ametkondade esindajad.
"Meil rongis oli seitse kannatanut ja lisaks veel sõiduautodes olid kannatanud. Nii et kokku on meil siin üle külme kannatanu, kellega siis nii kiirabi personal, politseitöötajad, päästetöötajad peavad siis tegelema ja abi andma," märkis Margo Tammepõld.
Paraku ei suudetud õppusel kõiki kannatanuid päästa ning üks neist hukkus. Õppusel jälgisid toimuvat ka hindajad.
"Siin on erinevad harjutuse elemendid võetud ja seetõttu ehk me näeme hiljem, mis oli kõige raskem politseinikele. 1.05 1.09 Hinnatakse hästi palju alates turvataktikast ja lõpetades juba tava infovahetusega," lausus Lääne prefektuuri kriisireguleerija Maksim Korzin.
Raudteeõppusel mängitigi läbi päriselt aset leidnud sündmused.
"Kõik need elemendid, mis täna läbi sai mängitud, need on reaalses elus olnud, et aga kõik koos sellises kombinatsioonis, seda ei ole olnud. Kõige rohkem raudteeõnnetusi toimub sügisel ning talvel," rääkis Elroni ohutusjuht Pille Pärnjõe.
Toimetaja: Aleksander Krjukov