Fotod: Õhuväe piloodid imiteerisid kopteri hädamaandumist vette

  • image

    (Foto: Hannes Ivask/Kaitsevägi)

  • photo

    (Foto: Hannes Ivask/Kaitsevägi)

  • photo

    (Foto: Hannes Ivask/Kaitsevägi)

  • photo

    (Foto: Hannes Ivask/Kaitsevägi)

  • photo

    (Foto: Hannes Ivask/Kaitsevägi)

  • photo

    (Foto: Hannes Ivask/Kaitsevägi)

  • photo

    (Foto: Hannes Ivask/Kaitsevägi)

  • photo

    (Foto: Hannes Ivask/Kaitsevägi)

  • photo

    (Foto: Hannes Ivask/Kaitsevägi)

  • photo

    (Foto: Hannes Ivask/Kaitsevägi)

  • photo

    (Foto: Hannes Ivask/Kaitsevägi)

  • photo

    (Foto: Hannes Ivask/Kaitsevägi)

  • photo

    (Foto: Hannes Ivask/Kaitsevägi)

Liisu Lass
22.09.2016 21:29
Rubriik: Eesti

Eesti õhuväe piloodid imiteerisid uues Revali merekooli basseinis kopteri hädamaandumist vette ja vee alt, kinnisest kabiinist väljasaamist. Kuigi merepäästeõppusi on Eesti merevetes tehtud aastaid, siis uude, sisetingimustes tehtavate õppuste jaoks loodud Revali merekooli basseini lasti vesi alles äsja sisse.

Neli vaprat pilooti pidid simuleerima kopteriõnnetust keset veekogu, kus lennumasin oli vee alla vajunud, vahendas "Aktuaalne kaamera".

"Enamasti piloot suudab maandada kopteri pehmelt vette ja väga tihti elatakse maandumine vette üle, aga kui sa ei oska kasutada päästevahendeid, siis võib tulla külmumissurm, näljasurm, uppumissurm. Ajalugu on näidanud, et kui inimest ei valmista selleks ette, siis nende pääsemise šansid on oluliselt väiksemad," selgitas erivarustuse tehnik, vanemveebel Janek Tauram.

Esimesel soojendusharjutusel oli kopter õiget pidi ja kabiinil ei olnud aknaid, mis lihtsustas sellest välja pääsemist. Iga järgnev harjutus läks aga raskemaks ja lõpuks olid piloodid vee all kinniste rihmadega, ümberpööratud kabiinis, mille aknad tuli eemaldada.

"Ega see just kõige meeldivam tunne ei ole. Aga mulle meeldivad sellised vees ja õhus toimetamised. Väga suurt ärevust see sisse ei tekitanud, aga oli natukene kõrgem kui tavaliselt," rääkis piloot, nooremseersant Kaimar Lomp.

Kõige keerulisem on tema sõnul õigel hetkel esimest korda sisse hingata, et oleks piisavalt aega tegutseda. "See väike balloon, mis meil kaasas on, annab meile hapnikku ikkagi suhteliselt lühiajaliselt. Kui sa selle esimese hingamise jätad valesse aega ja liiga hiljaks, siis sa tõmbad endale hoopis vett sisse," rääkis Lomp.

Siiani ei ole Eestis sellist sisekeskust olnud, kus saaks merepäästet treenida, mistõttu viivad Eestis teenivad liitlasväed oma harjutusi läbi kodumaal. Edaspidi võib see Janek Taurami sõnul aga muutuda.

Eestis on sellist koolitust saanud umbes 20 õhuväe pilooti.

"Loomulikult, päris keskkonnas on külmad veed, mis tekitavad veel külmašokki ja muid tegureid, aga küll me nendeni ka jõuame," ütles Tauram.

Toimetas
Merili Nael

Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}

Teade toimetusele edastatud

Sellelt Ip-aadressilt on ligipääs piiratud

Kommentaare veel ei ole. Ole esimene!

Vasta kommentaarile

+{{childComment.ReplyToName}}:
Vasta kommentaarile
Vasta

Laadi juurde ({{take2}})
Kommenteerimine on lubatud registreeritud kasutajatele!Olete sisseloginud kui {{userAlias}}
Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}
Autendi ja kommenteeri ID-kaardiga.
Lisa uus kommentaar

täna etv-s

täna klassikaraadios