Tallinna trammiteedele jaoks osteti uue põlvkonna rööpalihvija

Rööpalihvija RO-V 149 (Foto: arhiiv)
4.08.2016 15:21
Allikas: ERR
Rubriik: Eesti

Tallinna Linnatranspordi AS soetas Leipzigi tehases Möser Maschinenbau GmbH valmistatud kõrgtehnoloogilise rööpalihvija RO-V 149, mida seni on valmistatud Euroopa riikide tarbeks kokku vaid kaheksa.

Ettevõtte juhatuse esimehe Enno Tamme sõnul on enesestmõistetav, et kui kogu Tallinna trammitaristu saab peale Kopli suunalise rööbastee ja lennujaama läbimurde valmimist täiesti uue kvaliteedi ning linlasi teenindavad moodsad CAF Urbos trammid, tuleb ka rööbaste hooldamisel kasutada tehnika viimase sõna järgi konstrueeritud lahendusi, teatas Tallinna linnavalitsuse pressitalitus.

"See võib paljude jaoks tulla üllatusena, ent sarnaselt autoliikluseks mõeldud tänavatele vajab ka trammitee pidevat hooldamist, vastasel juhul muutub see ebatasaseks. Üheks olulisemaks sujuva sõidu eelduseks on siledad rööpad, mida selle tarvis tuleb pidevalt lihvida. Seni kasutasime rööbaste hoolduseks trammi T-8 baasil ehitatud staatilise lihvimisagregaadiga lahendust.

"Uus RO-V 149 on sellega võrreldes otsekui võimas Boeing moosiriiuliks kutsutud AN-2 kõrval. Kui T-8 kasutas staatilist lihvimismeetodit, mille põhimõtet võib võrrelda pinna töötlemisega liivapaberi abil, siis uuele masinale on paigaldatud elektrooniliselt juhitav pöörlev lihvimisseade,“ selgitas Tamm agregaadi tööpõhimõtteid.

 Tegemist on väiksegabariidilise masinaga, mis võib sõita autona lihvimist vajava rööpalõigu juurde ning peale kiirelt toimuvat hüdraulilist rataste vahetust liikuda edasi piki rööpaid. Masin on äärmiselt mobiilne ning lihtsalt käsitletav, tagades samas suure jõudluse ja teostatud töö kõrge kvaliteedi. Lihvijat käivitab võimas elektrigeneraator, mille omakorda käivitab 150-hobujõuline neljasilindriline Iveco diiselmootor.

Kõiki operatsioone saab juhtida nii puutetundliku ekraani abil kabiinist, kui ka välist juhtpaneeli kasutades. Kuus lihvimissüsteemi toimivad kuivtöötluse põhimõttel. Tööprotsesse juhib võimas arvuti ning operaator saab toimuvat jälgida masinale paigaldatud videokaamerate abil. Masin suudab tunnis siluda viis kilomeetrit rööbasteed.


Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}

Teade toimetusele edastatud

Sellelt Ip-aadressilt on ligipääs piiratud

Samal teemal

Kommentaare veel ei ole. Ole esimene!

Vasta kommentaarile

+{{childComment.ReplyToName}}:
Vasta kommentaarile
Vasta

Laadi juurde ({{take2}})
Kommenteerimine on lubatud registreeritud kasutajatele!Olete sisseloginud kui {{userAlias}}
Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}
Autendi ja kommenteeri ID-kaardiga.
Lisa uus kommentaar

täna etv2-s

foto
Aasta arhitektuuripreemiad 2016
Täna 21:35

Tutvustame valikut 2016. aastal Eesti arhitektuuripreemiatele kandideerinud objektide paremikust ning annab ülevaate autorite mõtetest ja teekonnast, mille tulemusena sünnib kõrgetasemeline looming. Režissöörid Maria Kivirand ja Robi Uppin.

täna vikerraadios

foto
Vasar. Eestlased, soomlased ja alkohol
Täna 14:05

Räägime Eesti-Soome suhetest ning alkohoolsete jookide rollist hõimurahvaste omavahelise läbikäimise soodustaja - ja vahel ka mürgitajana.
Stuudios on ettevõtja Pekka Linnainen, saadet juhivad Maarja Vaino ja Peeter Helme.
Kuula 9. detsembril kell 14.05.

R2 aastahiti hääletus

Jõulumüük ERR-i poes!