Tallinn keelab vanalinnas velotaksod
Tallinna linnavalitsus otsustas keelata vanalinnas kolmerattaliste jalgrataste, millega osutatakse reisijateveoteenust ehk velotaksode liikumise.
"Kolmerattalised jalgrattad, millega osutatakse reisijateveoteenust, on ületanud vanalinna taluvuse piiri. Pärast seda, kui oktoobris jõustuv ühistranspordiseadus annab Tallinna linnale pädevuse motoriseerimata transpordivahendite, sh jalgrattaga tasulise sõitjateveo tegevust reguleerida, oleme nõus neist umbes kümmet vanalinna lubama, kuid seda juba vastavalt meie poolt kehtestatud reeglitele," kommenteeris kesklinna vanem Alar Nääme.
Tallinna vanalinna jalakäijate alas on velotaksode liikumine keelatud alates 15. augustist, teatas Tallinna kesklinna valitsuse avalike suhete nõunik Peeter Ernits.
Linnavalitsus põhjendab keeldu vajadusega tagada jalakäijate ohutus vanalinna kitsastel tänavatel.
Liiklusseaduse järgi on kolmerattalised jalgrattad, millega osutatakse reisijateveoteenust, käsitletavad jalgratastena. Täna liiklevad jalgratastega sõiduteenust pakkuvad ettevõtjad vanalinnas suures mahus aladel, kus linn on seadnud erinevate õigusaktidega piirangud nii autoliikluse, reklaami kui kaubanduse osas. Jalgrattaga tasulise sõiduteenuse osutamist seevastu ei reguleeri veel ükski õigusakt, seisis pressiteates.
Linnavalitsus peab tõsiseks probleemiks ka velotaksode juhtide käitumist. Linnavalitsuse kinnitusel rikuvad nad erinevaid õigusakte ning kõikvõimalikul moel kauplemise head tava - näiteks kannavad kooskõlastamata reklaame.
Linna kinnitusel seavad jalakäijate liikumisalas ringi sõitvad velotaksod vale sõidukiirusega ohtu inimeste elu ja tervise ning tekitavad ummikuid, nende parkimine on juhuslik ning korrapäratu. Kui Raekoja platsil on tavataksode parkimine keelatud, pargivad kolmerattalised jalgrattad, millega osutatakse reisijateveoteenust, seal samas kümnete kaupa, takistades nii inimeste liikumist. Kolmerattaliste jalgrataste, millega osutatakse reisijateveoteenust, juhid müüvad suveniire, mängib ülemäära vali muusika jne, põhjendas linnavõim keeldu.
Samuti on linna hinnangul paljude velotaksode visuaalne väljanägemine vanalinna sobimatu. Liiklusseaduse järgi ei tohi jalgratas olla laiem kui 125 cm, samas on paljud neist 160 cm laiused.
Toimetaja: Aleksander Krjukov