Kokkuleppeteenuse pakkujad kompavad endiselt seaduse piire (1)

Video
Liisu Lass
17.10.2016 18:54
Rubriik: Majandus

Kuna Eestis ei ole siiani seadustatud sõidujagamisteenust, siis kompavad kokkuleppeteenust pakkuvad juhid ja ettevõtted endiselt seaduse piire. Näiteks toob Taxify sellest nädalast tänavatele valge-rohelised autod, mis on sarnaselt taksodele tänavapildis selgesti eristatavad, ent pakuvad siiski nn kokkuleppevedusid. Parlamendi majanduskomisjon tahab jagamismajandust reguleerivad muudatused vastu võtta novembri jooksul.

Siiani on nii Uberi kui ka Taxify teenust eristanud klassikalisest taksoteenusest see, et neid saab tellida vaid veebiplatvormi kaudu. Erinevalt taksodest ei ole ka autod tänavapildis selgelt eristatavad. Selle nädala lõpus peaks aga tänavatele ilmuma 10 valge-rohelist autot, mis kannavad Taxify logo, vahendas "Aktuaalne kaamera".

"Me näeme, et järjest rohkem juhte tahab Taxifyga liituda, aga on endiselt sajad juhid, kellel ei ole endal autot ehk nad ise liisingut ei saa. Täna nad siis rendivad kas mõnest taksofirmast endale autot või neil ei ole üldse. Ja edaspidi me näeme, et ilmselt aasta lõpuks, või ütleme aasta jooksul, 50-100, oleneb, kuidas nõudlus on," rääkis Taxify arendusjuht Martin Villig.

Sõidujagamisteenus on täpselt seadustamata, mistõttu kompavad mitmed jagamismajanduse teenust pakkuvad ettevõtted praegu kehtivate seaduste piire.

"Kuna seda autot saab tellida ainult äppi kaudu, seda autot klient tänavalt võtta ei saa, siis ta peamiselt ongi selline brändi tuntus ja teistele autojuhtidele märgiks. Me kaalume võib-olla ka taksovarustuse panemist osadele autodele, aga vähemalt esimese piloodi raames on need autod uue seaduse mõttes kõik n-ö kokkuleppeveo autod," sõnas Villig.

"Ma ei julgeks küll öelda, et see seadusele näkku sülitamine on," kommenteeris riigikogu majanduskomisjoni liige Kalle Palling (RE). "Ja ma ei ole ka täpselt kursis, mida nad plaanivad, nii et vaatame, mis see täpselt on, millega nad välja tulevad ja kuidas see tänasesse ruumi haakub."

"Me ei tohiks luua olukorda, kus tekib ebaterve konkurents. Ehk siis osutatakse küll sõnades sõidujagamist, aga tegelikult sisuliselt on tegemist taksoteenusega," märkis omakorda riigikogu majanduskomisjoni liige Ken-Marti Vaher (IRL).

Ühistranspordiseaduse muudatus, mis puudutab kokkuleppevedusid, läbis riigikogus kevadel esimese lugemise. Nüüd on eelnõusse tehtud mitmeid muudatusi. Näiteks langeks vastutus teenuse osutajale, mitte platvormile. Teine muudatus puudutab konkreetselt taksoteenuse ja jagamisteenuse eristamist.

"IRL esitas oma ettepaneku, eristades näiteks, et sõidujagaja saab olla füüsiline isik. Kui tegemist on juba juriidilise isiku ehk ettevõtjaga, siis tegemist ei ole enam sõidujagamisega. Lauale on pandud ka alternatiivne lähenemine. Et piirata ära sõidujagamine läbi käibe. Ehk siis aastas võiks käive olla mitte rohkem kui 16 000 eurot," selgitas Vaher.

"Kõikide jagamismajanduses osalevate inimeste maksuandmed edastataks automaatselt maksuametile. Ja viimase võib-olla olulise asjaks oleks see, et lubaksime ainult elektroonilisi makseid," sõnas riigikogu majanduskomisjoni liige Palling.

Majanduskomisjoni liikmed avaldasid lootust, et kokkuleppevedusid reguleerivad muudatused võetakse vastu veel sel aastal.

Toimetas
Laur Viirand

Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}

Teade toimetusele edastatud

Sellelt Ip-aadressilt on ligipääs piiratud

Samal teemal

Kommentaare veel ei ole. Ole esimene!

Vasta kommentaarile

+{{childComment.ReplyToName}}:
Vasta kommentaarile
Vasta

Laadi juurde ({{take2}})
Kommenteerimine on lubatud registreeritud kasutajatele!Olete sisseloginud kui {{userAlias}}
Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}
Autendi ja kommenteeri ID-kaardiga.
Lisa uus kommentaar

täna etv2-s

foto
MoeKunstiKino Rätsepmeister Yohji Yamamoto (Yohji Yamamoto. Dressmaker, Saksa 2015)
Täna 22:05

Ngo The Chau intiimne portreefilm viimase neljakümne aasta mõjukama ja mõistatuslikuma moelooja, 73-aastase Jaapani oskusmeistri Yohji Yamamoto elust ning tööst. Yamamoto laseb vaatajal heita pilgu kardina taha ja avaldab oma kõige isiklikumaid mõtteid ning tundeid. Film heidab valgust Yamamoto kunstilisele lähenemisele ja loomeprotsessile, vastandades seda tema nägemusega tänapäeva moetööstusest ning suunast, kuhu Jaapan ja kogu maailm on teel.

täna vikerraadios

foto
Huvitaja. Pakendiinfo mõistmine
Täna 10:05

Kui selge ja vajalik info peaks olema toiduainete pakenditel? Kui arusaadav on inimeste jaoks toote kalorsus, rasva-, suhkru- või soolasisaldus ja millised nõuded kehtivad tööstustele info avaldamise suhtes?
Saates räägivad toiduainete pakendiinfost Tervise Arengu Instituudi toitumisekspert Tagli Pitsi, Maaeluministeeriumi toidu üldnõuete büroo peaspetsialist Külli Johanson ja toiduliidu juhataja Sirje Potisepp.
"Huvitaja" teises pooles vahendame ERRi teadusportaali "Novaator" tervise- ja teadusuudiseid.

Saatejuht on Meelis Süld. kuula 6. detsembril kell 10.05.

R2 aastahiti hääletus