Elroni vedurijuhid on ülekoormatud, ettevõte loodab lahendust juuliks
Elroni vedurijuhid on sunnitud nii palju ületööd tegema ning ohus on nende enda ja rongisõitjate tervis, järeldas tehnilise järelevalve amet (TJA) pärast hiljuti tehtud kontrolli.
Vedurijuhid ise juhtisid TJA ametnike tähelepanu sellele, et nende töögraafik on nii tihe, et puhkeaega jääb väga väheks. Pole haruldane, et vedurijuhil on kuu jooksul kõigest viis vaba päeva ja isegi ühel neist tuleb õppustel osaleda, kirjutas Eesti Päevaleht.
Ühtlasi nõuab TJA, et Elron analüüsiks täpsemalt, kui ülekoormatud on vedurijuhid ja kuidas riske vähendada, vastasel juhul ootab ettevõtet 4000-eurone trahv.
Ettevõtte sõnul peaksid vedurijuhid saama rahulikumalt hingata alles juulis, kui alustavad tööd uued kõrgkoolis koolitatud kolleegid.
Elroni juhatuse liige Riho Seppar ütles ERR-i uudisteportaalile, et TJA ettekirjutuses mainitud võimalikud riskid on pigem teoreetilised, sest rongijuhtide tööaja arvestus on tavapärasest pisut keerulisem: rongijuhi tööpäev (tuur) koosneb mitmetest erinevatest osadest ning nii kuulub otsese rongi juhtimisele kuluva aja kõrval selle aja sisse ka rongide vastuvõtmise-üleandmise aeg ning pausid reiside vahel, sealhulgas öine magamine.
Täiendavalt kuulub rongijuhi tööaja arvestuse hulka osalemine koolitusel ja rongijuhi õpilaste väljaõpetamine.
"Oleme rakendanud mitmeid meetmeid veendumaks, et rongijuhid ei ole üleväsinud ning suudavad garanteerida reisijate turvalisuse. Need meetmed on olnud tõhusad. Elron on alati reisijate ohutust väga tähtsaks pidanud ning teeme kõik, et rongisõit oleks turvaline nii reisijatele kui ka rongi meeskonnale," kinnitas Seppar.
Puudu ligi tosin rongijuhti
Täna on Elronil meeskonnast, mis võimaldaks normtundide piires olemasolevat sõidugraafikut täita, puudu 10-13 rongijuhti. Vedurijuhtide põual on kaks peamist põhjust.
Uute diiselrongidega opereerimise alustamisel koolitas Elron juurde uusi rongijuhte ja võttis tööle kõik olemasolevad pädevad rongijuhid. Rohkem rongijuhte, kellega Elron oleks näinud võimalust sõlmida pikaajaline tööleping, ilma et see mõjutaks teenuse kvaliteeti või Elroni sisemist töökliimat, Eestis ei olnud ega ole Seppari kinnitusel praegugi.
Samuti muutus 2013. aastal raudteeseadus ning ettevõtjad ei tohtinud ise enam endale rongijuhte koolitada. Ükski õppeasutus Eestis aga sel ajal vedurijuhi koolitusi ei pakkunud, esimene kursus avati Tallinna Tehnikakõrgkoolis 2014. aasta sügisel.
"Kursuse lõppedes tuleb juulis Elronisse tööle 13 uut rongijuhti, mis võimaldab teiste juhtide koormust olulisel määral vähendada. Seega – oleme antud küsimuse lahendamisega aktiivselt tegelenud ning olen kindel, et peagi saab olukord täieliku lahenduse," loodab Seppar.
Toimetaja: Priit Luts