Rongiliikluse arenemine võtab kliente bussifirmadelt
Enim kannatavad reisijate vähesuse tõttu just suured bussifirmad, kelle jaoks tulevikus on paratamatu mitmete Elroni marsruutidega kattuvate bussiliinide sulgemine.
Bussiliinide sulgemine teeb omakorda elu keerulisemaks neil, kes sõidavad kaugliini bussis mõne peatusevahe, vahendasid ERR-i raadiouudised.
Väikefirma MK Autobuss teenindab päevas üheksat kiirkaugbussiliini. Hetkeseisuga ei näe ettevõte põhjust liine maha võtta või korrigeerida.
Aktsiaseltsi Taisto Liinid teenindada on päevas 55 väljumist, näiteks Viljani-Tallinna vahet sõidab päevas 12 bussi.
Kui varasematel aastatel sai bussifirma reisimises eristada talve- ja turismiperioodi, siis nüüd ei tee Taisto veokorraldaja Jan Landrat saladust selles, et rongifirma Elron jõuline turuletulek paneb ka neid mõtlema sellel aastal mõningate bussiliinide sulgemisele.
"Reisijate arv on teatud lõikudel vähenenud päris märgatavalt. Eelkõige puudutab see seda, kus rong ja buss väljuvad samal kellaajal," märkis Landrat.
Ta tõi näiteks Tallinn-Viljandi bussid, mis sõidavad läbi Türi: kui buss ning rong hakkasid väljuma samal kellaajal, siis bussireisijate arv vähenes hoobilt ühe kuuga kaks kolmandikku.
Kui aga kevadel lisab Elron liinidele veel ronge, siis väheneb veelgi ka bussireisijate arv. Landrat lausus, et Elroni rongipileti madal hind tuleneb suurest dotatsioonist.
"Rongipileti hinnast umbes 80% makstakse riigieelarvest kinni ja eks siin rongipileti hind on seeläbi bussipileti hinnast suures osas odavam," ütles Taisto veokorraldaja.
Bussisõitjaid ei meelita tema sõnul enam ka odavate hindadega, sest üliodavaks piletite hindu lihtsalt lasta ei saa.
Eesti autoettevõtete liidu direktor Villem Tori tõdes, et inimesed otsivad mugavamaid reisitingimusi ja mugavuse mõttes on rongidel eelis.
Ta tõi välja, et enim kannatavad bussiliinide võimalikul sulgemisel need inimesed, kes kasutasid busse väiksemate vahemaade läbimiseks.
"Kannatavad nüüd need liinid, kus on sõitjaid vähem. Inimesed kasutavad kaugliinibusse oma töö ja kodu vahel sõitmiseks väiksemates maakohtades. Need liinid kaovad ära, sest neile sisuliselt sellist ettevõttesisest raha ei tule," lisas Tori.
Toimetaja: Anna-Liisa Villmann