Estonian Airi töötajad lõid oma rendifirma rahulolematusest uue kompanii tingimustega
Uude kodumaisesse lennufirmasse Nordic Aviation Group loodi inimeste palkamiseks personalirendi ettevõte Nordic Crew Management. Estonian Airi töötajad polnud aga selle tingimustega nõus ning lõid oma rendifirma Best Crew.
Nordic Aviation Groupi juhatuse liikme Erik Sakkovi sõnul on värbamisfirmade kasutamine mujal maailmas laialt levinud, kuna annab paremaid võimalusi tööjõu palkamiseks, vahendas "Aktuaalne kaamera".
"80% tänapäeva lennufirmadest kasutab renditööjõudu. See on igati okei süsteem ja neid firmasid on palju. Meie proovime ennekõike kasutada kahte Eesti oma või ükskõik kui palju, me väga tahame, et eestlased saaksid tööd," ütles Nordic Aviation Groupi juhatuse liige Erik Sakkov.
Kuna Nordic Aviationi lennukipark hakkab koosnema Bombardier CRJ tüüpi lennukitest, siis reaalselt saavadki uues lennufirmas kohe tööle vaid need piloodid, kel selle tüübi juhtimise pädevus on olemas.
"Mina lendasin Embraeriga ja täna on välja öeldud, et Embraeri piloodid sinna n-ö otse ei saa. Ehk siis kas otsivad ise kuskilt mujalt endale tööd või siis maksavad terve koolituse kinni, mis on umbes 20-30 tuhat eurot," rääkis Best Crew asutaja Jaanus Orusalu.
"See on vaba turu maailm, läheb nagu läheb. See ei ole mitte piloodi enda kinni maksta, vaid kui ta ei taha seda kinni maksta, siis ta sisuliselt seob ennast mõneks ajaks lennuettevõttesse. See on kogu maailmas levinud praktika ja see ei ole mitte midagi uut," ütles Nordic Crew Managementi juht Tõnis Lepp.
Estonian Airi töötajaid ajendas oma rendifirmat looma ka rahulolematus uue lennufirma töötingimustega.
"Tänased tingimused, mis meile pakuti, on, et palk on väiksem ja ka töö tingimused on halvemad. Lepingus on kirjas neljakuuline katseaeg, mis tähendab seda, et tööandja võib igal hetkel 4 kuu jooksul öelda ära. Kaptenid, kes on lennanud Estonian Airi algusest saati, lennanud selle sama tüübiga väga palju, nemad siis lähevad uude firmasse ja on katseajal tööl. See ei ole päris see, mida inimesed ootavad," lausus Best Crew asutaja Jaanus Orusalu.
"Tegu on täiesti uue ettevõttega ja ettevõttel on oma voli määrata oma tingimused. Sisuliselt jah, ei pakuta üks ühele sama tingimust. Kui Estonian Airis töötasid inimesed fikseeritud kuupalgaga ehk lendasid palju lendasid, siis nende kuupalk oli kindel. Uues palkamise süsteemis on ka fikseeritud osa, milleks on 60 tundi, kõik, mis peale 60 tunni, makstakse juurde ehk see 60 tunni garanteeritud tasu on tõesti väiksem kui see, mis oli keskmiselt Estonian Airi palk praegu. Aga kui inimesed lendaksid sama palju kui nad Estonian Airis lendaksid ehk tuleksid boonused pärast 60, siis see palk on enam-vähem sama," kinnitas Nordic Crew Managementi juht Tõnis Lepp.
Kuigi uue lennufirma peamise koostööpartneri Adria Airwaysi piloodid plaanivad novembri lõpus kollektiivlepingu tingimuste tõttu streikima hakata, see meie lende kuidagi ei mõjuta, sest Adria enda lennukid meie liine ei teeninda.
"Nordic Aviation korraldab lende, selleks rendib neljast Euroopa lennufirmast lennukid koos meeskondadega ja kogu see tegevus toimub Adria Airwaysi opereerimisplatvormil ja kommertsplatvormil," märkis Nordic Aviation Groupi juhatuse liige Erik Sakkov.
Estonan Air andis täna ametiühingute vahendusel töötajatele üle koondamisteated. Kui esialgu teatas lennufirma, et personal kogu koondamisraha kätte ei saa, siis praeguseks on selgunud, et hüvitisi siiski makstakse.
Ettevõtte võlausaldajatele tehakse ettepanek, et likvideerimisprotsessi käigus saaksid töötajad oma hüvitise kätte esimeses järjekorras. Kui võlausaldajad sellega ei nõustu, tuleb Estonian Airil esitada pankrotiavaldus ning pankroti korral maksab töötajatele hüvitised töötukassa.
Toimetaja: Liis Velsker