Leedo sõnul on ennatlik rääkida tema ja Miili koostöö lõppemisest
Saaremaa Laevakompanni omaniku Vjatšeslav Leedo sõnul läheb Saksamaa liinil opereerival ettevõttel Elb-Link Reederei üsna hästi ning ta pole võtnud sihiks oma osalusest loobumist.
"Aasta on näitand seda, et liin on elujõuline ja tuleb tööd edasi teha," ütles Leedo esmaspäeval usutluses ERR-ile. Ta lisas, et kahjum on pidevalt vähenenud. "Ots on ilusasti ülespoole"
Elb-Linkil on Leedol võrdne osalus ettevõtja Olav Miiliga seotud ettevõttega. Ajaleht Meie Maa kirjutas möödunud nädalal, et Miil püüab 2015. aasta augustis avatud Saksamaa parvlaevaliini üksinda elus hoida. "Otsustan edasi minna üksinda," tunnistas Miil Meie Maale. "Jagame asjad ära ja lähme eraldi teed."
Leedo ütles, et kõik sõltub läbirääkimistest ja praegu pole kindlat otsust. "Seda, kas jätkata või lõpetada selle liini peal saab öelda nelja-viie aasta pärast, aga mida ma ise teen, oleneb läbirääkimistest ja kuidas viitsin. Kas jätkame koos või kas jätkab Olav, on läbirääkimiste teemad."
Leedo ütles, et äris tehakse otsuseid pragmaatiliselt ja nemad Miiliga ei saa vastastikku üksteist survestada.
"Konflikti pärast äris ei minda laili. Me tunneme üksteist niikaua, et ei karda konflikti. On normaalne, et kui on erinevad seisukohad ning pead on meil mõlemal, et leida kõige parem variant, kuidas olukord lahendada, et see oleks vastuvõetav," rääkis Leedo.
Vara jagades kahvlit saagima ei hakata
Leedo sõnul saab koostöö lõpetamist äris võrrelda abielulahutusega. "On olukordi, kus vara jagatakse omavahel ilusasti ära. Kuid seda tehakse ka kohtu kaudu ja ka kahvel saetakse ka pooleks. Meil ei tule seda kahvli saagimist."
Praegu kõik Leedo sõnul lahtine, kuid pole võimatu, et ta loobub ja müüb Elbe-Linkis oma osaluse ära.
Meie Maa kirjutas, et laevad Saaremaa ja Muhumaa sõidavad Elbel kesise lastiga, kuid Leedo ütles ERR-ile, et kahjum on väiksemas suurusjärgus, kui paljud arvavad. "Kahjuminumbrid on väljakannatatavad ja pangad finantseerivad, sest näevad projektis perspektiivi. Kahjum väiksem, kui Kotka liinil ja umbes samas suurusjärgus, mis Ventspilsi liinil."
Laevanduses võib Leedo sõnul kahjumis olla kolm kuni viis aastat, kuid tuleb jälgida, et kahjum pidevalt väheneks ja nii on ka seis Elb-Linkiga. Leedo sõnul on septembri näitajad olnud päris head, samuti tõotab head tulemust oktoober.
Toimetaja: Indrek Kuus