Veebiprojekt ARU.TV soovib anda venekeelsele publikule propagandavaba infot
Eile andis oma esimese saate eetrisse veebipõhine meediaprojekt ARU TV, mis püüab pakkuda Venemaa, Valgevene ja Ukraina, aga ka Baltimaade venekeelsele auditooriumile propagandamõjutustest vaba infopilti.
Veebiaadressil ARU.TV nähtav kanal pakub esialgu kolme saadet nädalas - ühes kommenteerib muusikakriitik Artemi Troitski nädala sündmusi, teises jagavad arvamusliidrid kommentaare aktuaalsetel teemadel kolmas "Vremja vrat" ehk aeg valetada pakub poliitilise satiiri laadis animasketše.
"Kogu meie ruum Läänemerest kuni Musta mereni on haaratud sellisest must-valgest suhtumisest nii uudistesse kui ka elusse üldse. Kõik on juba mitte enam ukrainlased-venelased, vaid "ukropid" ja "vatnikud". Riikliku propaganda tasandil propageeritakse vihkamist ja inimesed ei mõtle enam kriitiliselt," selgitas ARU.TV käivitaja Pavel Morozov.
Morozovi sõnul oli esimesel saatel umbes paar tuhat vaatajat põhiliselt Venemaalt, Ukrainast, Valgevenest ja Eestist. Suurelt osalt toetub programm vabatahtlikule tööle, aga mitte ainult.
"Osa vahendeid saame oma Taani partneritelt programmist MyMedia, natuke saame partneritelt Saksamaalt ja mõnedelt meie projektist huvitatud ärimeestelt," täpsustas Morozov.
Venekeelse meedia ekspert Rodion Denissov on uue kanali väljavaadete hindamisel ettevaatlik.
"See sõltub investorist, kes tuleb koos selle uue projektiga ja muidugi kõik sõltub sellest, mis on selle investori eesmärgid. Kui eesmärk raha teenida, siis kõik sõltub klikkidest, kui on poliitiline eesmärk, siis on teine vaatenurk ja teised võimalused," lausus Denissov.
Projekti initsiaatori Pavel Morozovi sõnul kulub programmi paika saamiseks ja tehniliste küsimuste lahendamiseks umbes kolm kuud. Kolme aasta perspektiivis loodab ta muuta kanali isetasuvaks.
Toimetaja: Laur Viirand