Eesti kaubanduskeskused on pühadeaja müüginäitajatega rahul
Jõulupühade ja aastavahetuse müüginäitajad kaubanduskeskustes kasvasid varasemate aastatega võrreldes kuni viiendiku võrra. Kuigi mullu osteti eelmiste pühadega võrreldes ka kallemaid kingitusi, siis kaupmeeste hinnangul iseloomustab Eesti inimeste kingivalikuid tänavu pigem läbimõeldus.
Hoolimata väikesest majanduskasvust suurenesid eelmisel aastal inimeste sissetulekud ja tänu hinnalangusele kasvas ka eratarbimine. Rohkem vaba raha tähendab kaupmeestele aasta heldeimal perioodil ehk jõulude ja aastavahetuse ajal müügi- ja külastatavuse näitajate tõusu, mis olid eelmise aasta lõpus kohati isegi üle ootuste head, vahendas "Aktuaalne kaamera".
"Käive oli meil kuskil 17 protsenti parem kui 2014 ja külastajate arv oli vist 16 protsenti parem. Ma arvan, et see on siis kusagil 30 eurot inimese peale jäeti siia," rääkis Ülemiste keskuse juht Guido Pärnits.
"No sellist keskmist summat on raske öelda, et selge on see, et võib-olla sellel aastal inimesed olid natuke rohkem heldemad kui nad on siin paaril viimasel aastal olnud. Ja kindlasti osteti ka veidi kallimaid kaupu," tunnistas Kaubamaja tegevjuht Erkki Laugus.
Lõuna-Eesti suurimas kaubanduskeskuses Lõunakeskuses alles lüüakse aasta lõpus tehtud ostude numbreid kokku, ent juba praegu saab öelda, et jõuluperiood ja aasta tervikuna lõid uued käibe ja külastatavuse rekordid.
"Aga need on ainult mahu näitajad, et pigem mis on just viimasel aastal mure, et kaupmeestel nagu marginaal kipub kokku kuivama. Ühest küljest kulud suurenevad, tööjõukulud suurenevad kauplustes. Teisest küljest konkurents on kõvem," selgitas Lõunakeskuse juht Jaan Lott.
Eesti inimese pühadeperioodi oste iseloomustab läbimõeldus ja kindlate soovide otsimine. Varasemate aastatega võrreldes osteti rohkem kohalikke ja eriti Eesti disaintooteid.
"Kas või lasteosakonda vaadata, siis kallimad klotsi- ja mängukonstruktori komplektid olid need, mis väga hästi kaubaks läksid," nentis Kaubamaja tegevjuht Laugus.
"Ülihead käibed olid mänguasjade poodidel. Täiesti müstilised käibed. Kindlasti läksid hästi kinkekaardid," lisas ta.
Kui pealinnas täheldasid suuremate kaubanduskeskuste juhid aktiivset jõulu- ja aastalõpu ostlemist pigem kohalike inimeste puhul, siis Lõuna-Eestis oli taas märgata ka Vene turistide arvu väikest tõusu.
"Kas on märgata nagu mingit elavnemist eelmise aastaga võrreldes ja tundub, et on märgata. Et oli selgelt siin aasta alguses näha Vene numbritega autosid ja kliente. Ja kuidagi visuaalselt hindan küll, et pilt on parem," märkis Lõunakeskuse juht Jaan Lott.
Toimetaja: Laur Viirand