SRÜ riike haaranud majanduskriis on vähendanud idasuunalise transiidi mahtu
Naftahinna langus ja sanktsioonid on mõjunud laastavalt Venemaa majandusele ja selle tõttu on langenud ka Eestit läbiva transiidi maht.
Paljud SRÜ riigid sõltuvad toormete hiondadest ja naftahinna langus lükkas allamäge veerema ka Kesk-Aasia ja teiste SRÜ riikide majandused, vahendasid ERR-i raadiouudised.
Eesti riigile kuuluva raudteekaubaveo ettevõtte EVR Cargo juhatuse esimees Ahto Altjõe tunnistas, et veomaht langes veebruaris ligi viiendiku võrra.
"Kuna Cargo jaoks on ikkagi aasta lõpp ja algus olnud veomahtude poole pealt kõige paremad, siis eeldasime seda ka sel aastal. Aga on mitu põhjust: üks on Venemaa teema, üks on ilmastikuolud, mis pole meid soosinud. Kui vaatame Lätit ja Leedut, siis seal pole sellist drastilist kukkumist olnud. Eestis on praegu kõige hullem olukord," rääkis Altjõe.
Transiidikeskuse juht Erik Laidvee ütles, et kui naftasaaduste vedu on aastate jooksul olnud pidevas languses, siis nüüd on Venemaa kriis toonud kaasa ka konteinerkaupade veo kukkumise.
"Kui vaatame kahe kuu statistikat, siis meil on konteinermahud võrreldes eelmise aastaga 14% langenud," rääkis Laidvee. "Ega elu seisma jää, pikaajalises äris on langusi ka enne nähtud. Igale langusele järgneb tõus ja selles suhtes tuleb need ajad üle elada," lisas ta.
Altjõe ütles, et Venemaa-suunaline transiit täiesti ilmselt ei seisku. "Mingi kaup jääb ikka liikuma," ütles ta.
Altjõe tunnistas, et transiidi vähenemine tähendab ka töökohtade kadu. "Kui ausad oleme, siis viimase kahe-kolme aasta jooksul oleme koondanud üle 100 inimese ehk saneerinud ja sel kuul jääb ilmselt veel 20-30 inimest vabaks. Eks peame vaatama reaalselt olukorrale otsa ja kui rongide arv, kaubamaht on selline nagu ta täna on, siis peame rihma koomale tõmbama veel ja veel," rääkis ta.
Toimetaja: Merili Nael