Sõidujagaja peaks auto tavaliiklejast kallimalt kindlustama, kuid skeemis kokku lepitud pole
Liikluskindlustuse Fond ja sõidujagajad on kõrgema kindlustustasu maksmise vajadusega nõus, siiski pole fond ja sõidujagajad suutnud kokku leppida üksikasjades, kuidas ja kui palju juhid maksma peaksid.
Eesti Liikluskindlustuse Fondi juhatuse esimehe Mart Jesse sõnul seisneb peamine probleem selles, et Taxify ja Uberi kaudu kliente vedavad juhid pakuvad suure riskiga teenust, aga maksavad seejuures madalama määraga kindlustust, kirjutas Eesti Päevaleht.
Jesse arvates tuleks sõidujagamist pakkuvatele autodele kehtestada tavapärasest kõrgem kindlustusmäär juba seetõttu, et autojuhid mõistaksid oma tegevuse riskiastet ja kaasnevat vastutust autos sõitjate eest.
Ta pakub olukorra lahendamiseks mitu varianti. Ühe idee kohaselt peaks juht enne teenuse osutama hakkamist autoga ülevaatusel käima ja saama kinnituse, et auto on kokkuleppevedudeks kõlblik. Teise idee kohaselt oleks enne teenuse osutamist vaja auto kindlustusandja nõusolekut.
Taxify kaasasutaja Martin Villig nõustub, et teenust osutavatele autodele võiks kehtida teatav erimäär. „Küsimus on selles, kuidas leida õiglane ja võrdne kindlustamise viis. Kindlustuse hind peaks olema proportsionaalne sellega, kui palju inimene sõidab,” rõhutab Villig.
Uberi Eesti tegevjuhi Enn Metsari arvates peab kindlustus olema sama paindlik kui platvormid, mis viivad sõitjaid ja juhte kokku. Metsar loodab, et lahendused leitakse suve jooksul.
Toimetaja: Priit Luts