Sõidujagaja peaks auto tavaliiklejast kallimalt kindlustama, kuid skeemis kokku lepitud pole

Uber. (Foto: Mike Blake/Reuters/Scanpix)
8.07.2016 7:18
Rubriik: Majandus

Liikluskindlustuse Fond ja sõidujagajad on kõrgema kindlustustasu maksmise vajadusega nõus, siiski pole fond ja sõidujagajad suutnud kokku leppida üksikasjades, kuidas ja kui palju juhid maksma peaksid.

Eesti Liikluskindlustuse Fondi juhatuse esimehe Mart Jesse sõnul seisneb peamine probleem selles, et Taxify ja Uberi kaudu kliente vedavad juhid pakuvad suure riskiga teenust, aga maksavad seejuures madalama määraga kindlustust, kirjutas Eesti Päevaleht.

Jesse arvates tuleks sõidujagamist pakkuvatele autodele kehtestada tavapärasest kõrgem kindlustusmäär juba seetõttu, et autojuhid mõistaksid oma tegevuse riskiastet ja kaasnevat vastutust autos sõitjate eest.

Ta pakub olukorra lahendamiseks mitu varianti. Ühe idee kohaselt peaks juht enne teenuse osutama hakkamist autoga ülevaatusel käima ja saama kinnituse, et auto on kokkuleppevedudeks kõlblik. Teise idee kohaselt oleks enne teenuse osutamist vaja auto kindlustusandja nõusolekut.

Taxify kaasasutaja Martin Villig nõustub, et teenust osutavatele autodele võiks kehtida teatav erimäär. „Küsimus on selles, kuidas leida õiglane ja võrdne kindlustamise viis. Kindlustuse hind peaks olema proportsionaalne sellega, kui palju inimene sõidab,” rõhutab Villig.

Uberi Eesti tegevjuhi Enn Metsari arvates peab kindlustus olema sama paindlik kui platvormid, mis viivad sõitjaid ja juhte kokku. Metsar loodab, et lahendused leitakse suve jooksul.

Toimetas
Priit Luts

Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}

Teade toimetusele edastatud

Sellelt Ip-aadressilt on ligipääs piiratud

Samal teemal

Kommentaare veel ei ole. Ole esimene!

Vasta kommentaarile

+{{childComment.ReplyToName}}:
Vasta kommentaarile
Vasta

Laadi juurde ({{take2}})
Kommenteerimine on lubatud registreeritud kasutajatele!Olete sisseloginud kui {{userAlias}}
Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}
Autendi ja kommenteeri ID-kaardiga.
Lisa uus kommentaar

täna etv2-s

täna klassikaraadios