Sebe: Superbusi lahkumine tähendab mõneks ajaks hõredamat graafikut

(Foto: Eero Vabamägi/Postimees/Scanpix)
22.07.2016 21:51
Allikas: BNS
Rubriik: Majandus

Odavbussiliini Simple Express omaniku Eesti Bussi sõnul on Superbusi lahkumine Eesti turult kurb sündmus ning mõneks ajaks jäävad ajagraafikusse ilmselt tühjad kohad, ent need peaksid mõne aja jooksul taas täituma ning liinivõrgustiku tihendamist kaalub kindlasti ka Simple Express.

"On kahju, kui arvestatav tegija turult lahkub," ütles AS-i Sebe ja selle tütarfirma Eesti Buss OÜ juht Sven Suurraid BNS-ile. Ta märkis, et Superbus tuli Eesti turule jõuliselt, suure käraga ning ei saa eitada, et lõi turul ka hinnad alla.

"Nende kommunikatsioon oli agressiivne ja nende bränd oli tuntud," rääkis Suurraid ja lisas, et tegu ei olnud lihtsalt suvalise tegijaga, vaid rahvusvahelise brändiga, mis oli Sebele ja odavbussifirmale Simple Express tõsine konkurent.

Sebe juht märkis, et Eestis ei ole bussiliinide käivitamine küll väga raske, aga nendest loobumine on raske. "Juhtugu, mis tahes, sa pead seda kaks aastat käitama. Tähendab, loobuda on muidugi võimalik, aga siis rakenduvad hoopis teistsugused sanktsioonid," rääkis ta.

Suurraid lisas, et seetõttu on Eesti bussiturul keeruline ka uute liinide ja väljumisaegadega eksperimenteerida, mistõttu jääb Superbusist mõneks ajaks kahtlemata järele väikene auk graafikutes, mis küll aja jooksul täitub.

"Sisuliselt, võrdleme seda asja näiteks kohukestega. Kui konkurent-naaber teeb uue hea kohukese, saad sa ka kohe luua täpselt samasuguse kohukese, lihtsalt teine moos on sees. Bussiäris nii ei ole," rääkis ta.

"Kuni kohuke teenib kasumit, siis on kohukest mõistlik ka toota, kui kohuke hakkab kahju tekkima, siis võetakse see kohe tootmisest maha," märkis ta. Praeguse ühistranspordiseaduse tõttu on transpordis aga olukord väga erinev – olgu kasum või kahjum, loa kehtivusperiood tuleb täis sõita.

Seetõttu ei olegi Superbusi liinide asendamine tema sõnul kindlasti asi, mille saaks lahendada nädalaga, ka kuu võib olla liiga väike aeg. "Hea aspekt on samas see, et nendel liinidel, kus Superbus sõidab – näiteks Tartu, Pärnu – on liinivõrk tegelikult tugev ja tarbija nii palju ei kaota," rääkis Suurraid.

Veidi pikema aja jooksul aga kindlasti auk tema sõnul täitub. "Loodus tühja kohta ei salli. Kas tuleb turule uus tegija või, kindlasti tasub analüüsimist, suurendab väljumiste arvu näiteks Simple Express," rääkis Eesti Bussi juht.

Mida saab aga tema sõnul kindlalt öelda, on see, et Simple Express tuli turule piletihindadega alates 1 eurost ning seda hinnataset plaanib bussifirma ka tulevikus säilitada. Konkurendi lahkumine ei tähenda kindlasti piletihinna automaatset tõusu, rääkis ta.

Kommentaariks Superbusi põhjendusele turult lahkumiseks – et koostöö maanteeametiga oli tulemusteta ning ei laabunud –, ütles Suurraid, et tema ei saa enda positsioonist kindlasti maanteeametile vähest suhtlemist ette heita.

"Eks ma arvan, et seal ole terake tõtt. Aga ma arvan, et eks seal ole ka veidi lihtsalt ebaõnnestumist," rääkis Suurraid.

Superbus teatas reedel, et lõpetab alates käesoleva aasta augustist tegevuse Eesti-sisestel liinidel, viidates vähesele koostööle maanteeametiga.

Alates tegevuse alustamisest on Superbus pidanud kogema mitmeid probleeme nii Eesti turule sisenemisel kui tegevuse arendamisel. "Maanteeamet ei rahuldanud meie esimest taotlust liinilubade saamiseks ning me pidime leppima sõiduplaanidega, mis ei olnud elujõulised ei majanduslikult ega opereerimise seisukohalt," teatas Superbus kaubamärgi alt transporditeenust pakkunud Bus Transport Holding OÜ.

Superbus tagab, et kuni 31. juulini 2016 toimuvad kõik reisid plaanipäraselt ja vastavalt kehtivale sõiduplaanile. Kõikidele reisijatele kes on ostnud piletid augustis toimuvatele reisidele tagastatakse piletiraha täies ulatuses.

Superbus sisenes Eesti turule möödunud aastal tuues kaasa uue hinnastamismudeli. Ettevõtte reisidel oli võimalik osta pileteid alates 2 eurost.


Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}

Teade toimetusele edastatud

Sellelt Ip-aadressilt on ligipääs piiratud

Samal teemal

Kommentaare veel ei ole. Ole esimene!

Vasta kommentaarile

+{{childComment.ReplyToName}}:
Vasta kommentaarile
Vasta

Laadi juurde ({{take2}})
Kommenteerimine on lubatud registreeritud kasutajatele!Olete sisseloginud kui {{userAlias}}
Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}
Autendi ja kommenteeri ID-kaardiga.
Lisa uus kommentaar

täna etv-s

foto
Mängufilm Maastik mitme kuuga (Eesti 2014)
Täna 21:40

Draama keskealisest mehest, kes elab oma naise ja lastega pealtnäha tavalist elu. Tegelikult on nende suhe tupikus. Mees tõmbleb kõigi endiste ja praeguste suhete vahel, teadmata täpselt, mida nendega peale hakata. Piiripeal elu hakkab mehe närvisüsteemi koormama, tegelik reaalsus ja unenäoline reaalsus sulavad kokku, järjest raskem on vahet teha, mis on tegelik ja mis luul.

täna vikerraadios

foto
Huvitaja. Kuidas hoida kokku küttearvetelt? 

Milline kütte- ja ventilatsioonisüsteem tagab kulude kokkuhoiu, miks tasuks korteriühistutel võtta vastu Kredexi pakutav 40 protsendine (Ida-Virumaal isegi 50 protsendine) rekonstrueerimistoetus ja millised lahendused sobivad eramajadele, selgitab TTÜ professor Jarek Kurnitski.
Hooneautomaatikast ja nn targast majast räägib OÜ Elkoral juhatuse liige Aleks Loonurm.

Saatejuht on Meelis Süld. Kuula 9. detsembril kell 10.05.

R2 aastahiti hääletus