Poliitilist otsust Haapsalu raudtee ehitamiseks pole senini

Video
Juhan Hepner, Palivere
29.09.2016 20:37
Rubriik: Majandus

Vaidlusi tekitanud Haapsalu raudteetrassi asukohaplaneering on valmimas, kuid poliitilist otsust pole vähemalt 60 miljonit eurot maksva elektriraudtee ehitamiseks siiani. Nüüd muutub üha tõenäolisemaks, et Rail Balticu rajamise tõttu ei saaks Haapsalu raudteed lähema kümne aasta jooksul taastada.

Lääne maavalitsuse nägemuse järgi võiksid rongid sõita tulevikus Haapsalu raudteeliinil kuni 160 km/h. Raudtee saaks suures osas ehitada juba olemasolevale vanemale trassile, kuid seda tuleks siiski mõnes kohas õgvendada. See ei meeldi aga mitmetele trassi äärde jäävate majade elanikele, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Paliveres koguti kiirrongide vastu 72 protestiallkirja. Kõige enam mõjutab raudteeplaneering Allikmaa küla, kus trassikoridori jääks 12 kinnistul 5,9 hektarit maad.

"Konkreetsed allkirjad, mis koguti, olid Allikmaa küla inimesi puudutava õgvenduse vastu ja ka kiiruste vastu," selgitas Palivere aleviseltsi juhatuse liige Andrus Eilpuu.

Lääne maavalitsuse kinnitusel on võimalik, et nii kiireid ronge ja nende jaoks vajalikke trassiõgvendusi tegelikult ei tulegi, sest planeering jätab võimaluse rajada ka tagasihoidlikum raudtee. Täpsed vajadused määrab konkreetne ehitusprojekt, kui see peaks kunagi teoks saama.

"Me vaatame väga pikka perspektiivi. Me ei tee kümne või kahekümne aasta objekti. Rongiliiklus, kui me selle taastame ja tõepoolest rongid hakkavad siin sõitma, on ligi saja-aastane projekt," sõnas Lääne maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja Merle Mäesalu.

Majandusministeerium ei ole siiani teinud otsust, milline võiks olla Haapsalu raudtee tulevik. AS Lääne Raudtee käis välja mõtte, et raudtee võiks ehitada eraettevõtja, kui riik tagaks liinile reisijateveo. Konkreetsemalt on olnud juttu Riisipere ja Turba vahelisest 6,5-kilomeetrisest lõigust, mille põhjal saaks võimalikku tasuvust katsetada. Läbirääkimised on kestnud selles osas juba üle aasta.

"Nüüd sügiseks on see plaan ikkagi selline, et seda on võimalik arutada riigikogus ja riigikogu liikmetega, kõigepealt toetusrühmas ja siis ka valitsuspartneritega," lausus majandus- ja taristuminister Kristen Michal.

Lääne Raudteest öeldi, et probleemiks võib osutuda see, kui ehitusega ei tehta algust enne Rail Balticu rajamist. Siis on Eesti raudtee-ehitajad suurprojektiga aastateks hõivatud ja Haapsalu raudtee taastamine lükkuks määramatusse tulevikku.

Toimetas
Karin Koppel

Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}

Teade toimetusele edastatud

Sellelt Ip-aadressilt on ligipääs piiratud

Samal teemal

Kommentaare veel ei ole. Ole esimene!

Vasta kommentaarile

+{{childComment.ReplyToName}}:
Vasta kommentaarile
Vasta

Laadi juurde ({{take2}})
Kommenteerimine on lubatud registreeritud kasutajatele!Olete sisseloginud kui {{userAlias}}
Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}
Autendi ja kommenteeri ID-kaardiga.
Lisa uus kommentaar

täna etv-s

foto
Teaduspalavik, 2/3: Tants ümber DNA
Täna 09:30

Kuidas kasutavad Eesti erinevate teadusvaldkondade teadlased oma uurimistöös DNAd? Heidame DNA abil pilgu silmaga nähtamatute krohmseente maailma, HI-viiruse uurimisse ja inimese pärinemisse. Saatejuht ja autor Marju Himma-Kadakas, režissöör Mati Kark.

täna vikerraadios

foto
Rahva teenrid. Peeter Kaldre (10)
Täna 11:05

Nädala tähtsamatel teemadel peatuvad Urmet Kook, Neeme Korv ja saatejuht Peeter Kaldre.

R2 aastahiti hääletus