Eestlaste lemmikkaubamärgid on Kalev, Google ja Youtube

Video
20.05.2016 7:41
Rubriik: Majandus

TNS Emori värske kaubamärgiuuring näitab, et Eesti elanike lemmikud on Kalev, Google ja Youtube.

Esimesed kolm kaubamärki said enam-vähem võrdse tulemuse. Esikümnesse mahtusid veel Skype, ETV, Gmail, Swedbank, Facebook, Maxima ja Telia.

"Google, Facebook, Swedbank ja Maxima kuuluvad meeldivaimate brändide esikümnesse kõigis kolmes Balti riigis," kommenteeris Emori uuringuspetsialist Claudia Vihma.

"Nii Eestis, Lätis kui ka Leedus on esikümnes vähemalt üks panganduse, kaubanduse ja telekommunikatsiooni ettevõte ning vähemalt mitu internetibrändi. Eesti ja Leedu esikümnes domineerivad internetibrändid, Läti eristub aga telekommunikatsiooni kaubamärkide tugevama positsiooni poolest."

Brändide nimekiri on koostatud eelmiste brändide edetabeli uuringute alusel. Igas riigis kaasati uuringusse ligi 150 kaubamärki. Esimeses voorus näidati vastajale juhuslikult moodustatud komplekte 30 kaubamärgi logo ja nimega ning paluti neist välja valida kuni viis meeldivaimat.

Teises voorus valis vastaja nendest kuni 25 tema väljavalitud brändist kuni viis kõige meeldivamat. Vältimaks, et ükski oluline bränd välja ei jääks, anti vastajale võimalus nimekirja täiendada ja oma lemmik lisada.

Uuring viidi läbi jaanuarist aprillini ning igast Balti riigist küsitleti vähemalt tuhandet inimest vanuses 15-65 aastat.

Ülemaailmsed internetibrändid tõrjuvad kohalikud brändid välja

Claudia Vihma sõnul jõudsid Eestis, Lätis ja Leedus kümne hulka peamiselt interneti ja telekomi brändid. "Inimesed puutuvad üha enam internetiga kokku, eriti just n-ö internetibrändidega, mis on rahvusvahelised," märkis ta.

Eriti selgelt on muutus näha Eesti uuringute osas, mida Emor on koostanud juba seiste aastat. "Vaadates Eesti uuringu tulemusi alates 2009. aastast, mil esikümnes oli neli kodumaist toidubrändi, siis tänavu leiamegi esikümnest ainult ühe ja selleks on Kalev," selgitas Vihma.

Skype, Facebook, Google, YouTube polnud Eesti uuringus siis veel esindatudki, kuid 2010. aastal jõudsid neist kaks juba teise kümnesse.

Marketingi Instituudi juhi Anu-Mall Naaritsa sõnul on kodumaised brändid tuntuse võistluse tänaseks juba kaotanud.

"Kõik need brändid, kes on eesotsas, on suured, tuntud rahvusvahelised tegijad, kes tõepoolset haaravadki meie mõttemaailmas väga suure osa. Kui mõtleme seda, kui palju inimene mõtleb oma leivale ja saiale, erinevalt sellest, kui palju ta mõtleb Facebookile päevas, siis on selge, et Facebook on seal esikümnes ja leib ja sai tagapool, sest see on nii nagu tavaliselt. See on tegelikult üsna keeruline sellistele tavalistele brändidele," rääkis ta.

"Eestis Kalev veel jaksab hoida oma esikohta, aga me võime siin panuseid panna, kui kaua ta seda jaksab olla," lisas Naarits.

Nii Vihma kui ka Naarits prognoosivad, et järgmisel aastal Kalev enam pole Eesti rahva meeldivaim bränd.

Toimetas
Oliver Kahu, Merili Nael, Toomas Pott

Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}

Teade toimetusele edastatud

Sellelt Ip-aadressilt on ligipääs piiratud

Kommentaare veel ei ole. Ole esimene!

Vasta kommentaarile

+{{childComment.ReplyToName}}:
Vasta kommentaarile
Vasta

Laadi juurde ({{take2}})
Kommenteerimine on lubatud registreeritud kasutajatele!Olete sisseloginud kui {{userAlias}}
Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}
Autendi ja kommenteeri ID-kaardiga.
Lisa uus kommentaar