Tallinlased loobuvad üha enam ise poeskäimisest: toidu kojuveoteenus kogub populaarsust ja laieneb

Need, kes oma aega poes kaubavalimisele ja kassasabas seismisele kulutada ei taha, eelistavad Harjumaal üha sagedamini oma ostud e-poest sooritada.
Merilin Pärli
30.06.2016 12:41
Rubriik: Majandus

Tallinna ja selle ümbruse elanikel on juba poolteist aastat võimalik osta toidukaupu kodunt lahkumata: nüüdseks pakub e-poe täisteenust, kus ostja välja valitud kaubad tuuakse talle sobival kellaajal koju kätte, juba kolm poeketti. Ka ülejäänud ketid ei kavatse kojuveoteenusega enam kaua venitada. E-kaubanduse mootoriks on Omniva, kes tegutseb kõigi poekettide kojuveokullerina.

Selver, Maxima ja Coop pakuvad e-poest tellitud kaupade kojuvedu samadel tingimustel, logistika eest hoolitseb Omniva.

Süsteem on iseenesest lihtne: omale sobival ajal ja kohas saab endale sobiva kaupluse kodulehel asuvas e-poes tooteartiklitel klõpsates ja sobivaid tooteid ning koguseid valides poekoti sisu kokku komplekteerida. Kohale toodav kaup on alati värske ning kui tellimus ületab 40 eurot, toob kuller selle kliendile sobival tarneajal koduukse taha kätte – ära jääb nii poodimineku vaev, pärispoes riiulite vahel kõndimise kui ka kassasabas seismise ajakulu.

Lisaks saab klient valida omale paari tunni täpsusega sobiva tarneaja ning tellimus täidetakse paari tunni kuni poole päevaga. Omniva korraldab kauba kojuvedu hommikul kaheksast õhtul kümneni.

Ehkki kaubavalik on e-poodides pisut väiksem kui kaubasaalis, on see siiski üsna esinduslik. Ja kui näiteks kliendi valitud õunasorti parasjagu ei ole, helistatakse kauplusest ning küsitakse viisakalt, kas võiks asendada selle mõne teise õunasordiga.

Hüppeliselt kasvav äri

Omniva kommunikatsioonispetsialist Mattias Kaiv rääkis ERR.ee-le, et e-toiduäri on väga kiiresti kasvav - tellimuste arv on ainuüksi viimase poole aastaga kasvanud kahe ja poole kordseks. Kuigi täpsemaid kaubamahte lepingud avaldada ei luba, siis teada on, et ühes kuus on tellimusi mitmeid tuhandeid.

„Kes on korra tellinud, tellib uuesti,“ põhjendab Kaiv kiirelt populaarsust kogunud äri.

Teenus on populaarseks saanud kõigi seda osutavate kauplusekettide klientide seas. „Konkreetset liidrit mahtude poolest pole,“ kinnitas Kaiv.

„Hommikul tellides saab õhtul kindlasti kätte,“ kinnitab ka Kaiv. Õhtused tellimused aga võib hommikul kaheksaks ukse taha tellida - need komplekteeritakse kaupluse laos samal varahommikul.

Maxima: e-kaubanduse pioneer

Esimesena hakkas e-toidupoe täisteenust Eestis pakkuma Maxima, kes tuli turule möödunud aasta veebruaris. Esimese tegutsemisaastaga kogus e-kauplus klientuuri 16 000 perekonna jagu. Ka teisel tegutsemisaastal jätkab e-poe käive pidevat kasvu.

„Kõige usinam ostja on teinud selle ajaga juba 112 tellimust,“ ütles ERR.ee-le e-Maxima juht Mihhail Solovjov.

Enamik tellimusi ületab tasuta kojuveo ehk vähemalt 40-eurose maksumuse piiri. Kõige kallim ost on maksnud 3012 eurot.

Suurema osa tellimustest, mis ennelõunal sisse antakse, suudab Maxima täita samal päeval. „Näiteks lõunapausil tellitud toidud ja kaubad toimetatakse koju õhtusöögi ajaks,“ piltlikustas Solovjov. Tema kinnitusel tehakse tööd selle nimel, et tellimused jõuaksid nii kiiresti iga kliendini.

Selver: teenuse populaarsus paneb tarnevõimekuse proovile

Selver avas oma e-poe möödunud aasta septembris ehk vähem kui aasta tagasi ning kasv on olnud oodatust kordades kiirem ja suurem. Unikaalsete ehk vähemalt ühe ostu sooritanud klientide koguarv kasvab stabiilselt ja läheneb jõudsalt kümnele tuhandele. Kauba tasuta kojuveo ehk vähemalt 40-euroste tellimuste osakaal on seejuures üle 90%.

Kaupluseketi kinnitusel on nii tellimuste maht kui ka käive olnud igal kuul suurem kui eelmisel.

Börsiettevõttena ei saa Selver küll täpseid mahte avaldada, kuid kinnitab, et poole aastaga on e-Selveri käive jõudnud suurusjärgult väiksema supermarketi tasemeni.

Selveri e-poes saab klient valida enam kui 14 000 toote seast, mis on kõigist e-poodidest kõige rikkalikuma sortimendiga võimalus.

Selveri e-äri juht Gunnar Obolenski kinnitab, et e-Selverist tehtud tellimuse saab kõige kiiremini kätte nelja tunniga, eeldusel, et soovitud ajavahemik on tellimuse vormistamise hetkel veel vaba.

Enamik e-Selveri tellimusi tehakse ennelõunal ja kätte soovitakse kaup saada kõige populaarsemal ajal, pärast tööpäeva lõppu vahemikus kell 18-22. Eelistuselt teine tellimisaeg on õhtul pärast tööd ja kaup soovitakse sel juhul kätte saada järgmisel päeval vahemikus kell 10-14.

„Kuna e-poe kaudu toidu- ja igapäevakaupade ostmine on osutunud oodatust kordades populaarsemaks, siis hetkel on tellimuste maksimaalne arv kindlasse ajavahemikku piiratud seoses kaupade komplekteerimise ja kullerite veovõimekusega. Selle mahu kasvatamise nimel käib järjepidev arendustöö, mille tulemusena on teenindamise võimekus kasvanud alustamise hetkest ligikaudu kolm korda ning see kasv jätkub veelgi,“ lubab Obolenski.

„Suurem osa tellimustest õnnestub kohale toimetada juba samal päeval, kuid mitte hiljem kui ühe tööpäeva jooksul.“ Tellimusi saab e-Selveris vajadusel kuni nädala jagu ette teha.

Coop: noorim e-pood turul kasvab jõudsalt

Coop on e-poodidest noorim: nemad asusid kauba kojuveoteenust osutama tänavu maist. Kliendid on teenuse hästi vastu võtnud: võrreldes esimese tegutsemiskuuga on e-äri kasv olnud juunis 100%. Registreeritud kasutajaid on esimese kahe kuuga juba tuhandetes. Ka eCoopi klientide ostukorv ületab 90% juhtudest tasuta kojuveo ehk 40-eurose piiri.

Seejuures on e-poest sooritatud ostud keskmiselt suuremad kui tavapoes.

Coopi klient saab e-poest tellitud kauba kätte minimaalselt 2-4 tunniga. Nii saab varahommikul sisse antud tellimuse juba ennelõunal kätte. Lõuna ajaks sisse antud tellimused saab enamasti veel sama päeva õhtuks kätte.

Järgmine peatus: ilmselt Tartu

Äri on populaarsuse tõttu kiiresti laienenud: kui eelmise aasta algul pakuti uudset teenust üksnes Tallinnas, siis peatselt hakkasid võimalused avarduma: lisandusid Jüri, Viimsi, Saku, Laagri. Laienemine jätkub siiani – sel kuul laienesid teenuseosutamise ringi ka Laulasmaa ja Keila-Joa, mis kindlasti rõõmustab nende piirkondade suvilaomanikke.

Kõik täna e-poe teenust osutavad kaupluseketid kinnitavad, et on huvitatud Harjumaalt edasi laienemisest.

Maxima plaanib teha seda niipea, kui see majanduslikult otstarbekaks osutub.

Selver on oma ajakava ja piirkondade valikut paika panemas.

Äsja alustanud Coop on oma e-poe teeninduspiirkonda kahe kuu jooksul juba kolm korda laiendanud. Lähema poole aasta jooksul plaanivad nad veel vähemalt ühte linna laieneda, kuid täpsemaid plaane esialgu ei avalikusta.

Omniva kinnitab, et on valmis teenust ka mujal Eestis pakkuma.

„Meil on valmisolek teenust laiendada olemas. Esimesena tuleks kõne alla ilmselt Tartu,“ kergitas katet Omniva kommunikatsioonispetsialist Mattias Kaiv.

Ka ülejäänud ketid plaanivad kojuvedu

Omniva on valmis ka teiste kauplusekettidega koostööd alustama, kes täna veel e-poe teenust ei osuta.

Postiettevõte kinnitab, et läbirääkimised käivad paljude kauplejatega, muuhulgas ka mõne suure ketiga, kuid enne kindlaid kokkuleppeid nad täpsemalt kommenteerida ei saa.

Rimi ja Comarket veel e-poe teenust ei osuta. „Mõistagi on e-poe avamine ka meie plaanides, oleme selle projekti väljatöötamisega alustanud,“ kinnitas Rimi Eesti Food AS-i kommunikatsioonijuht Katrin Bats. Kuna aga plaanid on alles töös, ei soovinud ta täpsustada, millal teenusega välja tullakse ja kas seda plaanitakse koostöös Omnivaga nagu kolm suurt ketti või iseseisvalt.

Iseseisvat teed on seni läinud Prisma, kelle lahendus on hetkel küll vaid pool teed: e-pood, kus klient endale poekoti kokku komplekteerida saab, on olemas, kuid kaupa koju kätte ei tooda. Klient peab selleks ikka ise poodi minema, sabas seisma ja siis oma kauba alles kohapealses kassas tasudes lunastama.

„Mis puudutab kojuvedu, siis oleme tõepoolest kaalumas ka ePrismast ostetud toodete kojuveo pakkumist klientidele,“ möönis AS Prisma Peremarketi turundus- ja kommunikatsioonidirektor Silver Säga.

Säga ei osanud veel öelda, millal Prisma kojuveoni jõuda võiks ja kas seda võimalust hakatakse pakkuma ise või koostöös mõne partneriga, kuid kinnitas, et kui teenus turule tuleb, siis esialgu kindlasti vaid Tallinnas.

 


Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}

Teade toimetusele edastatud

Sellelt Ip-aadressilt on ligipääs piiratud

Samal teemal

Kommentaare veel ei ole. Ole esimene!

Vasta kommentaarile

+{{childComment.ReplyToName}}:
Vasta kommentaarile
Vasta

Laadi juurde ({{take2}})
Kommenteerimine on lubatud registreeritud kasutajatele!Olete sisseloginud kui {{userAlias}}
Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}
Autendi ja kommenteeri ID-kaardiga.
Lisa uus kommentaar

täna etv-s

foto
Kapist välja, 4/8: Disain sisekujunduses
Täna 11:15

Eesti loomemajandus ei valmista ainult rõivaid ja aksessuaare, vaid ka põnevat disaini meie ümbruse tarvis. “Kapist välja” neljas saade viib meid andekate tootedisainerite juurde. Külastame uuenduslikke seinapaneele valmistava Okka tegijaid Tartus, välisturgudele pürgiva Valhalla loojat Terje Talpseppa Tallinna Loomeinkubaatoris ja Eesti edukaima sisekujundusfirma Shishi loonud Mart Haberit ning Taivo Pillerit Viimsis. Oma stiilieelistustest räägib värvika välimusega sisekujundaja Maile Grünberg.

täna vikerraadios

foto
Kuula rändajat. Gröönimaa

Sissejuhatav saade Gröönimaa rännusaadete sarjale.
Milline on selle maailma suurima saare loodus ja põlisrahvas?
Gröönimaast jääb suurem osa polaarjoonest põhjapoole. Enamikku saarest katab põhjapoolkera suurim jääkilp.
Saare ametlik keel on grööni keel, mis pärineb lääne-inuiti murdekeelest. Gröönimaa põlisrahvas, inuitid, tegeleb tänaseni peamiselt kalastamise ja küttimisega, nii nagu aastasadu tagasi.

Saate autor on Hendrik Relve. Foto: Gröönimaa jääkilp lennukilt /Hendrik Relve)

R2 aastahiti hääletus