Rail Balticu juht: Rail Balticu projekt tuleb depolitiseerida (3)

RB Rail tegevjuht Baiba Rubesa. (Foto: Powethouse)
6.09.2016 7:41
Rubriik: Majandus

AS-i RB Rail juhatuse esimehe Baiba Rubesa hinnangul ei tohiks Rail Balticu projekti hinnata ainult rahvusriikide lühiajaliste huvide kitsas kontekstis, ettevõtte nõukogu esimehe Dainius Budryse sõnul lahendatakse strateegilised küsimused õige pea.

Rubesa märkis Eesti Päevalehes oma arvamusloos, et Rail Balticu projekt tuleb depolitiseerida. "Baltimaades on juba olnud edutuid projekte, mis liiga suure politiseerituse tõttu on lõppenud EL-i rahastusest ilmajäämisega," hoitas ta.

Tema sõnul peab nõukogu olema poliitiline, projektijuhtimismeeskond ja projektide korraldus aga professionaalne. "Ainult professionaalselt juhitava ettevõttega liitumisest oleks huvitatud ka näiteks Soome. Meie jaoks on Soome osalemine aga lisaargument, mis projekti majanduslikult õigustaks," ütles Rubesa.

Rubesa sõnul on viimane aeg kinnitada ühisettevõte, juurutada hea juhtimine, valida professionaalne juhatus ja kinnitada ühine hankeskeem ning viimane aeg on sõlmida valitsustevaheline leping projekti jätkusuutlikkuse tagamiseks.

Lätlase Rubesa hinnangul on Baltimaade jaoks on kõige soodsam korraldada ehitus ühisprojektina, mitte aga jagada seda riikide vahel lõikudeks, kus hakatakse rakendama erinevaid äritavasid.

"Ühised suured hanked annavad mastaabisäästu (madalama hinna hulgi ostes) ja mis väga oluline, tagavad keerulise projekti süsteemide ühilduvuse. Projekti koos teoks tehes ei dubleeri igaüks oma riigis ühtesid ja samu funktsioone ning ka see võimaldab säästa," tõdes Rubesa.

Nõukogu esimees: oleme kokkuleppele lähedal

Ühisfirma nõukogu leedulasest esimees Dainius Budrys kinnitas aga, et projekti strateegilise tähtsusega küsimused lahendatakse lähitulevikus, kirjutab Leedu ärileht Verslo Žinios teisipäeval.

"Oleme kokkuleppele lähedal. Järele on jäänud kolm põhilist küsimust, mille üle Leedu soovib läbi rääkida," ütles Budrys, kes on Lietuvos Gelezinkeliai (Leedu Raudtee) tütarfirma Rail Baltica Statyba tegevjuht.

Need puudutavad tema sõnul makse, töökohti ning Poola ja Kaunase vahele ehitatud Euroopa rööpalaiusega Rail Balticu lõiku.

Rubesa ütles Verslo Žiniosele, et lahendus, kuidas tagada, et iga riigi territooriumil tehtud tööde käibemaks jääb sellesse riiki, on leitud juba ammu, kuid Leedu keeldub seda tunnistamast. Tema sõnul asutab RB Rail sel eesmärgil Leedus ja Eestis filiaali.

Euroopa parlamendi transpordikomitee esimees Michael Cramer hoiatas hiljuti, et Balti riigid võivad Euroopa Liidu Rail Balticu toetustest ilma jääda, kui nad ei suuda kokkuleppele jõuda.

Rail Balticu potentsiaal on vedada kuni viis miljonit reisijat ja 16 miljonit tonni kaupa aastas.

Toimetas
Marek Kuul

Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}

Teade toimetusele edastatud

Sellelt Ip-aadressilt on ligipääs piiratud

Samal teemal

Kommentaare veel ei ole. Ole esimene!

Vasta kommentaarile

+{{childComment.ReplyToName}}:
Vasta kommentaarile
Vasta

Laadi juurde ({{take2}})
Kommenteerimine on lubatud registreeritud kasutajatele!Olete sisseloginud kui {{userAlias}}
Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}
Autendi ja kommenteeri ID-kaardiga.
Lisa uus kommentaar

täna etv-s

foto
Teaduspalavik, 2/3: Tants ümber DNA
Täna 09:30

Kuidas kasutavad Eesti erinevate teadusvaldkondade teadlased oma uurimistöös DNAd? Heidame DNA abil pilgu silmaga nähtamatute krohmseente maailma, HI-viiruse uurimisse ja inimese pärinemisse. Saatejuht ja autor Marju Himma-Kadakas, režissöör Mati Kark.

täna vikerraadios

foto
Rahva teenrid. Peeter Kaldre
Täna 11:05

Nädala tähtsamatel teemadel peatuvad Urmet Kook, Neeme Korv ja saatejuht Peeter Kaldre.

R2 aastahiti hääletus