Air Baltic loodab lähiajal leida strateegilise investori, eelduseks on tugev positsioon kogu Baltikumis
Air Balticu juht Martin Gauss ütles "Aktuaalsele kaamerale" antud intervjuus, et loodetavasti leitakse juba aasta-pooleteise jooksul ettevõttele strateegiline investor, kes ostaks ära kuni 49% lennufirmast. Tema sõnul peab võimalike investoritega jutule saamiseks olema AirBalticul tugev positsioon kõigis kolmes Balti riigis.
Läti valitsus leidis möödunud aasta lõpus Air Balticule finantsinvestori. See samm võimaldab Läti lennufirmal jätkata laienemist, kuid palju olulisem küsimus on see, kas Air Balticul õnnestub lähiaastail leida strateegiline investor, kes ostaks ära kuni 49% ettevõttest. Selleks võiks olla näiteks mõni lennufirma.
Martin Gauss toonitas, et suure partneri leidmine on AirBalticu jaoks põhimõtteliselt ellujäämise küsimus. Samas ei ole lennundus pehmelt öeldes just kõige atraktiivsem äri. Paljud väiksemad lennufirmad on Euroopas juba aastaid kahjumis.
"Väikesel lennufirmal on väga keeruline üksi tegutseda. Ma ei näe väga väikestel lennufirmadel - kaasa arvatud meil - suurt tulevikku, kui me leia tugevat partnerit. Praegu oleme me lennufirma, mis on suutnud edukalt suunda muuta. Järgmine samm on leida õige partner ning siis võib öelda, et meil on tõepoolest tulevikku. Kui me partnerit ei leia, siis loomulikult on keeruline kasumlikult jätkata," selgitas Gauss.
Gaussi sõnul ei huvita investoreid Läti lennufirma, vaid ülebaltilise haardega lennufirma. Praegu on Air Baltic pannud Tallinnast käima otselennud viite sihtkohta. Samadel liinidel tegutseb ka Nordic Aviation Group.
Mõlemad ettevõtted kaotavad loomulikult teineteisele kliente. Gauss tõdes, et mitte kõik Tallinnast väljuvad liinid pole kasumlikud, kuid sellele vaatamata pannakse lähiaastail Tallinnasse otseliine juurde.
"Sõltub, kuidas asjadele vaadata. Alguses, esimesel aastal ei ole need liinid kasumlikud, kuid see on osa meie äriplaanist. Me oleme mõnede liinidega väga rahul, mõnedega pole. Me analüüsime, mida saame selles olukorras teha," rääkis ta.
Küsimusele, kas mõni Tallinnast väljuv liin ka suletakse, vastas Gauss, et liin suletakse siis, kui sellel pole enam mõtet pikemat perspektiivi silmas pidades. "Me oleme seda näidanud minevikus ja teeme nii ka tulevikus. Kui liin ei ole meile kommertskaalutlustel kasulik, paneme me selle kinni. Tallinnas ei kavatse me praegu liine sulgeda, sest praegu me kasvatame oma tegevust."
Toimetaja: Laur Viirand