NDR: Elb-Link asus vasturünnakule, aasta pärast tehakse järgmine kokkuvõte
Saksamaa põhjaosa avalik-õigusliku ringhäälingu Norddeutscher Rundfunk (NDR) ajakirjanik Jan Müller-Tischer tegi täna pikema teleuudise Saaremaa Laevakompanii (SLK) tütarettevõte Elb-Link olukorrast ning nimetatud uudist sai näha ka "Aktuaalses kaameras".
"Kella üheksane praam Brunsbüttelist Cuxhavenisse on ilusa ilmaga tavaliselt täis supelsaksu teiselt poolt Elbet. Kui Grete täna otsad annab, on pardal vaid 2 veokit, 26 sõiduautot ja 146 reisijat. Seda on liiga vähe - 3 aastat tagasi ennustas üks uurimus 313 000 sõidukit aastas. Esimesel aastal vedasid mõlemad praamid aga ainult 87 000 ehk napilt kolmandiku üle," nenditakse NDR-i teleuudises.
Elb-Linkis töötab 55 inimest. Kapten Sven Haindl in üks neist. Ta on pärit Sparrieshoopist ja juhtis 7 aastat Antarktise lähistel kruiisilaeva. Nüüd juhib ta praami üle Elbe.
"See on igal juhul väljakutse! Kui tuul puhub Cuxhaveni poolt ja voolused üksteise vastu töötavad, siis triivime paarsada meetrit kõrvale ja sellistes tingimustes pole sildumine mingi lapsemäng," selgitas Grete kapten Sven Haindl.
Tegelikult peaks kapten Haindl ja tema meeskond ilma lootsita üle viima. Et aga selge polnud, kas Eesti kaptenid ise juhtida tohivad, pidid lootsid plaanitust kauem kaasa sõitma. See tõi 400 000 euro eest lisakulusid.
Mõlemad praamid pärinevad Eestist. Need võeti Saksa registris aga arvele kui avamere laevad, mitte kui siseveealused - see oli algne plaan. See läks veel 130 000 eurot lisaks maksma.
Esimene aasta tõi 1,4 miljonit eurot kahjumit.
Ettevõtte juht Christian Schulz selgitas pressikonverentsil, et Eesti omanikud on kahjumi katnud.
Ometi uurib Stade linna prokuratuur võimalikku pankrotiohtu. Elb-Link asub nüüd vasturünnakule - parema broneerimissüsteemi ja rohkema reklaamiga.
"Me oleme esindatud küll kõikidel suurtel reisimessidel, kaubamessidel küll vähem, aga lõpuks paneme rõhku pigem otsekontaktidele prahtijatega," lausus Schulz.
Aasta pärast teeb Elb-Link järgmise vahekokkuvõtte. Sven Haindl ja tema meeskond loodavad, et siis on numbrid suuremad. Siis jääb neile töö alles.
Ülevaadet Elb-Linki pressiteatest ja raadiointervjuud Schulziga saab lugeda SIIT.
Toimetaja: Laur Viirand