Rail Balticu viis trassivarianti võivad valitsusse arutamiseks jõuda mai lõpuks
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Urve Palo (SDE) kavatseb esitada mai lõpuks valitsusele arutamiseks viis Rail Balticu trassivarianti, mille hulgas on ka tulevast Nabala looduskaitseala läbiv variant, mille keskkonnaminister Keit Pentus-Rosimannus (RE) on välistanud.
Palo ütles tänasel riigikogu Rail Balticu toetusrühma arutelul, et ei välista enne ühtki keskkonnamõjude strateegilise hindamise käigus välja toodud trassivarianti, kui valitsus on saanud need üle vaadata, vahendas "Aktualane kaamera".
Nabala trass on tema sõnul vaid üks viiest variandist. "Mina isiklikult ei arva, et me peaksime kindlasti minema läbi Nabala. Ma ei arva, et me peaksime minema läbi sealt, kus elukeskkond saab kõige rohkem häiritud. Me peaksime tegema otsuse, mis on mõistlik arvestades inimeste elukeskkonda ja loodust," selgitas Palo.
Riigikogu Rail Balticu toetusrühma esimehe Kalle Pallingu (RE) sõnul viibib keskkonnaminister Keit Pentus-Rosimannus välismaal, ega saanud tänasel koosolekul osaleda. Samas on minister varem rõhutanud, et raudteed läbi Nabala ei tule.
"Kui valitsus on otsustanud Nabala looduskaitsela algatamise, siis sellega on ju üks raudteetrass välistatud ja me peame rääkima ülejäänud neljast raudteetrassist. Mina ei näe, et see saaks täna laual olla, kuna koalitsioonileppes on väga selgelt kokku lepitud, et alustatakse looduskaitsela planeerimisega. Selles mõttes mul ei ole täit selgust ja siin peavad kaks ministrit omavahel kokku leppima," rääkis Palling.
Samas on koalitsoonileppes ka kirjas, et Rail Balticu rajamisega tuleb edasi minna. Raudtee trass on Raplast Läti piirini põhimõtteliselt paigas, vaid Tallinna-Rapla trassilõigud on siiani vaidluse all.
Ühenduse Avalikult Rail Balticust tööst osa võtnud Saku vallavolikogu esimees Tanel Ots on kõik Harjumaa trassivariandid läbi jalutanud ja täna ta küll neist ühte teistele eelistada ei oska. Samas on jäänud talle silma, et konsultandid kipuvad eelistama just Nabala varianti.
"AECOMi uuring, mis on kogu selle protsessi jaoks pühakiri, nägi esialgu ette Nabalast läbimineku, kuid seejärel pandi alternatiivina kõrvale 12A läbi Tallinna. Siis tuli kekskonnaministeeriumist seisukoht, et Nabalast läbi minna ei saa ja hakati alteratiive joonistama. Aga retoorikas - olen osalenud kõikidel koosolekutel kõikide vallajuhtidega ja ministeeriumites ja igal pool on antud mõista, et tegelikult Nabala on kõige õigem," rääkis Ots.
Rail Balticu projektijuhi Indrek Sirbi sõnul praegu selliseid soovitusi aga ei jaga, sest esialgu esitatakse vaid kogutud informatsiooni. Seejärel viiakse sama info valitsusse.
Toimetaja: Merili Nael